Pneumatyczny układ ma pojawić się w salonach w przyszłym roku – Mercedes-Benz V-klasa z zawieszeniem AIRMATIC.
Pneumatyczny układ AIRMATIC działać ma niezależnie na każde koło V-klasy.
W trybie Comfort i Manual do 110 km/h prześwit pozostaje bez zmian, ale powyżej tej prędkości zawieszenie jest obniżane o 10 mm.
Zwiększać to ma stabilność pojazdu obniżając środek ciężkości pozytywnie wpływając także na zużycie paliwa podczas szybkiej autostradowej jazdy redukując przy tym dźwięki opływające karoserię minibusa Mercedesa.
Zobacz też: Test: Mercedes-Benz V300d 4MATIC – S-klasa w busie (wideo, zdjęcia)
Za pomocą przełącznika trybów jazdy DYNAMIC SELECT kierowca może wybrać także tryb Sport, który będzie utrzymywać 10-milimetrowe obniżenie nadwozia nawet przy niskich prędkościach – takie rozwiązanie przyda się na krętych pozamiejskich drogach.
W programie Lift prześwit zwiększa się z kolei o 35 mm do prędkości 30 km/h, co ułatwi jazdę poza asfaltowymi drogami.
Niezależnie od wybranego trybu i obciążenia pracy układ AIRMATIC automatycznie kontroluje zawieszenie zwiększając stabilność prowadzenia V-klasy.
Pneumatyczny system AIRMATIC pojawi się także w pełni elektrycznej odmianie klasy V, czyli w modelu EQV oraz w kamperach z serii Marco Polo.
Źródło zdjęć: Mercedes-Benz