Reklama

Mercedes eVito z baterią 60 kWh i zasięgiem dochodzącym do 314 km

Mercedes eVito z baterią 60 kWh i zasięgiem dochodzącym do 314 km

Elektryczny Mercedes eVito z baterią 60 kWh i zasięgiem dochodzącym do 314 km otrzymał też mocniejszą ładowarkę pokładową OBC.

Oferowany od 2018 roku furgon eVito dotychczas posiadał baterię o pojemności 35 kWh i przy dobrych warunkach mógł przejechać do 150 kilometrów.

Do tego ładowarka pokładowa OBC (z ang. on board charger) pozwalała na ładowanie maksymalną mocą 7,4 kW, co oznaczało uzupełnienie stanu akumulatorów od 0 do 100% w 6 godzin.

Zobacz też: Test: Mercedes eVito – do miejskiej logistyki (wideo, zdjęcia)

Tak jak dotychczas Mercedes eVito 60 kW dostępny będzie jako furgon w wersji Long (na zdjęciu) lub Extra Long.

Teraz Mercedes-Benz eVito otrzymał większy zestaw litowo-jonowych baterii o pojemności użytkowej 60 kWh (66 kWh całkowita pojemność).

Oznacza to, że zasięg według cyklu WLTP określono na 242-314 kilometrów, a do tego zamontowano ładowarkę OBC pozwalającą ładować zestaw akumulatorów z mocą 11 kW.

Przy podłączeniu natomiast szybkiej ładowarki poprzez przyłącze CCS można podpiąć 50 kW lub opcjonalnie 80 kW.

Warto też dodać, że elektryczne W447 z większą baterią ma gniazdo do ładowania umieszczone po lewej stronie przedniego zderzaka, a nie przy drzwiach kierowcy, jak w wersji z baterią 35 kWh.

Zobacz też: Ile w Polsce trzeba czekać na nowe auta dostawcze?

W serii eVito posiada już wielofunkcyjną kierownicę czy systemy bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy, jak Active Brake Assist, Attention Assist czy Headlight Assist.

W przypadku podłączenia pod wallbox z mocą 11 kW (może być i 22 kW, ale i tak auto przyjmie tylko 11 kW) uzupełnienie energii od 0 do 100% potrwać powinno nie więcej niż 6,5 godziny.

W przypadku wpięcia kabla z prądem stałym 50 kW naładowanie baterii w zakresie 10-80% potrwać powinno około 50 minut, a w wersji pozwalającej na pracę z szybką ładowarką o mocy 80 kW ten sam zakres akumulatorów uzupełnimy w mniej więcej 35 minut.

Oczywiście większy zestaw akumulatorów musiał wpłynąć na ładowność eVito, którego DMC określone jest na 3200 kg. I tak wersja Long z ładownią o kubaturze 6m3 ma ładowność dochodzącą do 888 kg oraz 853 kg przy nadwoziu Extra Long, które oferuje pojemność paki na poziomie 6,6 m3.

Możliwość zamawiania Mercedesa eVito z baterią 60 kWh pojawi się na polskim rynku najprawdopodobniej w ciągu najbliższych tygodni.

Źródło zdjęć: Mercedes-Benz

Komentarze