Mercedes Vito i eVito po faceliftingu na rynku od 2024 roku

Mercedes Vito i eVito po faceliftingu na rynku od 2024 roku

Odświeżony stylistycznie i z bogatszym wyposażeniem Mercedes Vito i eVito w produkcji od I kwartału 2024 roku. W serii znajdzie się MBUX.

Jak wynika z oficjalnego komunikatu, typoszereg W447 w ramach przeprowadzonej kuracji odmładzającej otrzymał przeprojektowany przedni grill oraz przedni zderzak, natomiast z tyłu pojawiły się też nowe lampy zespolone LED. Nowością ma być także 5 nowych lakierów oraz 3 nowe wzory obręczy ze stopów lekkich.

W środku pojawi się całkowicie nowa deska rozdzielcza wraz z nową kierownicą a standardowe wyposażenie średniego z gamy modeli Mercedes-Benz Vans modelu objąć ma np. układ monitorujący zmęczenie kierowcy Attention Assist czy asystenta świateł drogowych z czujnikiem deszczu.

Seryjnie w poliftowych W447 będzie montowany także tempomat, aktywny asystent hamowania z funkcją ruchu poprzecznego, asystent martwego pola, aktywny asystent utrzymania pasa ruchu, inteligentny asystent ograniczenia prędkości oraz kamera cofania.

W końcu MBUX i Multibeam LED zamiast reflektorów ILS

Podstawowy wariant w postaci Vito Base otrzyma także w końcu znany chociażby z osobowych modeli czy V-klasy czy Sprintera 907/910 system infotainment MBUX. Do tego fabrycznym wyposażeniem ma być półautomatyczna klimatyzacja z fizycznymi przyciskami, system bezkluczykowy Keyless Start oraz asystent świateł drogowych z czujnikiem deszczu oraz zamykany schowek.

Analogowe wskaźniki prędkości i obrotów silnika zostają w W447, ale pomiędzy nimi kierowca ma do dyspozycji ekran 5,5 cala oraz centralny wyświetlacz systemu MBUX o przekątnej 10,25 cala.

W opcji pojawią się też nowości chociażby w postaci adaptacyjnych reflektorów Multibeam LED, które składają się z 84 indywidualnie sterowanych diod – warto podkreślić, że oświetlenie Multibeam LED zastępuje dotychczas stosowane reflektory ILS (Inteligent Light System).

Wraz z linią wyposażenia PRO klienci otrzymują także m.in. komfortowe przednie fotele z 4-kierunkową regulacją podparcia lędźwiowego i regulacją głębokości siedziska oraz powiększony do 70-litrów zbiornik paliwa.

Topowe wyposażenie Vito SELECT obejmuje m.in. 17-calowe felgi aluminiowe, adaptacyjne reflektory MULTIBEAM LED, automatyczną skrzynię biegów z elektrycznym hamulcem postojowym, pakiet lusterek, pakiet chromowanych elementów wnętrza, integrację ze smartfonem i chromowaną osłonę chłodnicy.

Warto dodać, że w oficjalnym komunikacie Mercedes Vito i eVito 2024 nie ma nic o kwestii jednostek napędowych czy skrzyń biegów, co oznacza, że w tej materii nic się raczej nie zmieni.

Odświeżone Vito i elektryczne eVito po liftingu pojawić się mają w produkcji pod koniec I kwartału 2024 roku, czyli dokładnie kiedy również poddana kuracji odmładzającej V-klasa i EQV, o których napiszę w osobnym artykule.

Źródło zdjęć: Mercedes-Benz

Podziel się: