Reklama

Nissan Townstar – klon Kangoo tylko jako benzyniak lub elektryk

Nissan Townstar – klon Kangoo tylko jako benzyniak lub elektryk

Nowy Nissan Townstar to konstrukcyjnie klon Renault Kangoo III i dostępny ma być tylko jako benzyniak lub elektryk.

Nissan Townstar dostępny ma być jako “blaszka” oraz rodzinny kombivan ,ale wyłącznie z nadwoziem L1.

Nissan Townstar jest następcą modelu NV200 i elektrycznego eNV200, chociaż warto też wspomnieć o oferowanym m.in. we Wielkiej Brytanii Nissanie NV250 (bazującym na Kangoo II generacji).

Poza nadwoziem furgon mały van Nissana oferowany będzie także jako kombivan.

Zbudowany na płycie podłogowej CMF-CD pojazd to konstrukcyjny bliźniak Renault Kangoo III generacji oraz Mercedesa Citana II (w przypadku Citana zmieniono znacznie np, przód auta oraz deskę rozdzielczą a także wprowadzono system MBUX).

Zobacz też: Renault Kangoo III – pierwsza jazda testowa vanem L1 (zdjęcia)

Projekt deski rozdzielczej Nissana Townstar dzieli z Renault Kangoo III. Na liście opcji jest system kamer 360º czy indukcyjna ładowarką dla smartfonów.

Nissan Townstar dostępny będzie z turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1332 ccm o mocy 130 KM i maksymalnym momencie obrotowym dochodzącym do 240 Nm.

Jedyną alternatywą dla benzyniaka będzie Townstar EV. Bezemisyjna wersja vana Nissana ma mieć litowo-jonową baterię o pojemności użytecznej 44 kWh, co pozwalać ma na przejechanie do 285 kilometrów.

Elektryczny silnik Nissana Townstar generować ma 122 KM i 245 Nm a ładowanie seryjne odbywać się ma prądem zmiennym (AC) o mocy 11 kW lub opcjonalnie 22 kW.

W przypadku uzupełniania energii w akumulatorach prądem stałym (DC) od 0 do 80% o mocy 75 kW potrzeba – według producenta – 42 minuty.

Zobacz też: Test: Nissan NV200 1.5 dCi – mały van z dużą paką (wideo, zdjęcia)

Ładownia Townstara pomieści dwie europalety. Maksymalna szerokość paki to 1517 mm, a pomiędzy nadkolami 1247 mm.

Warto jednak wspomnieć, że aktywny chłodzenie zespołu akumulatorów dostępne jest wyłącznie z 22-kilowatową ładowarką pokładową.

Europejscy klienci mogą liczyć na 5 lat gwarancji lub do przebiegu 160 000 km w przypadku benzynowej wersji Townstar’a (odmiana EV posiada 8 lat gwarancji przy takim samym limicie kilometrów).

Według notki prasowej wynika, że Nissan Townstar oferowany będzie wyłącznie z nadwoziem L1 o pojemności ładowni 3,3 m3 lub 3,9 m3 (w przypadku uchylnej kratki i po złożeniu oparcia fotela pasażera).

Ładowność małego vana Nissana dochodzić ma do 800 kg a uciąg na haku to równe 1500 kg.

Zobacz też: Mercedes Citan II – gama silnikowa i wymiary ładowni

Boczne przesuwne drzwi to standardowe wyposażenie Nissana Townstar. Podobniej jak w Kangoo III przednie drzwi można otworzyć do kąta 90º.

Wygląda też na to, że bliźniaka Kangoo nie będzie oferowany w wersji bez słupka B.

Takie rozwiązanie stosowane przez Renault w najnowszym wydaniu Kangoo i tylko w furgonie L1 nazywa się Open Sesame.

Wysokość maksymalna od podłogi do dachu dochodzi do 1215 mm a długość ładowni – od tylnych skrzydeł do przegrody – ma 1810 mm oraz 3053 mm po otwarciu przegrody.

Szerokość paki Nissana Townstar dochodzi do 1517 mm oraz 1247 mm pomiędzy nadkolami.

Źródło zdjęć: Nissan

Komentarze