Już wiadomo jak wygląda Mercedes Citan II generacji. Gama silnikowa to konstrukcje Renault. Podano też wymiary ładowni i opcje wyposażenia.

Pierwsza generacja Mercedesa Citana pojawiła się na rynku w II połowie 2012 roku.
Zarówno pierwsze wcielenie, jak i wchodząca w 2021 roku do sprzedaży II generacja Citana bazują na konstrukcji francuskiego Renault Kangoo.
O ile jednak za pierwszym razem Mercedes przyłączył się do projektu produkcji małych vanów i kombivanów dopiero 3 lata po premierze II generacji Renault Kangoo, to teraz oba pojazdy wchodzą na rynek tylko w kilkumiesięcznych odstępach.
Zobacz też: Renault Kangoo III – pierwsza jazda testowa vanem L1 (zdjęcia)

Podobnie jak Kangoo III, nowy Mercedes-Benz Citan – oznaczenie typoszeregu W420 – występować ma zarówno jako furgon, brygadowy Mixto oraz pasażerski kombivan (Citan Tourer), natomiast bardziej luksusowa odmiana otrzyma osobną nazwę – klasa T.
Klienci wybierając Citana II generacji będą mogli zamówić auto w jednym z dwóch wariantów długości.
Krótsza wersja L1 o długości zewnętrznej 4498 mm pomieścić ma dwie standardowe europalety (1200×800 mm) a maksymalna długość ładowni dochodzić ma do 3,05 metra (w wersji z otwieraną ścianą grodziową).
W przypadku wersji L2 otwór bocznych drzwi ma szerokość 615 mm oraz 1059 mm wysokości. Co ciekawe, Mercedes Citan nie będzie oferowany z opcjonalną wersją pozbawioną słupka B od strony pasażera.
Zobacz też: Test: Mercedes Citan Tourer – z minionej epoki (wideo, zdjęcia)
Jak już wspomniałem, gama silnikowa pochodząca wprost z magazynów Renault składa się ze stosowanych już w W415 turbodiesli o pojemności 1461 ccm.
Wysokoprężne konstrukcje z rodziny K9K występować będą w wariantach 75 KM/230 Nm, 95 KM/260 Nm oraz 116 KM/270 Nm.
Paleta silników spalinowych wzbogaca turbodoładowany 4-cylindrowy motor o zapłonie iskrowym o pojemności 1332 ccm, który występować ma w wersji 102 KM oraz 131 KM.
Zobacz też: Volkswagen Caddy V – dane techniczne, nowe systemy bezpieczeństwa

Z silnikami współpracować będzie standardowo 6-biegowa manualna skrzynia, a od II kwartału 2022 roku w ofercie pojawić się ma 7-stopniowa zautomatyzowana przekładnia DCT.
Również w połowie przyszłego roku do oferty wejść ma elektryczny eCitan, który na w pełni naładowanej baterii przejechać powinien do 285 kilometrów.
Na liście wyposażenia nowego Citana II pojawi się wiele nowoczesnych systemów wspierających kierowcę, w tym asystent bocznego wiatru czy asystent pasa ruchu (aktywny od 70 km/h z funkcją „interwencji” na kierownicy).
Do tego klienci będą mogli zamówić rozbudowany system multimedialny MBUX (Mercedes-Benz User Experience) z obsługą głosową i nawigacją oraz innymi usługami online.
Źródło zdjęć: Mercedes-Benz