Reklama
stats

Renault Kangoo III – pierwsza jazda testowa vanem L1 (zdjęcia)

Renault Kangoo III – pierwsza jazda testowa vanem L1 (zdjęcia)

Renault Kangoo III generacji to całkiem nowa konstrukcja. Jak wypadła pierwsza jazda testowa vanem L1 z silnikiem 1.5 Blue dCi o mocy 95 KM?

Historia popularnego nie tylko w Polsce, ale i całej Europie modelu Kangoo zaczęła się na przełomie 1997 i 1998 roku. Wtedy do klientów trafiła I generacja tego użytkowego vana, kóry dostępny był także jako osobowy kombivan.

Nadwozie furgon dostępne będzie w dwóch wariantach długości. Na zdjęciu Renault Kangoo III w odmianie L1.

Warto podkreślić, że Kangoo I to pierwsza mała furgonetka z bocznymi przesuwnymi drzwiami, z tylnymi asymetrycznymi dwuskrzydłowymi drzwiami otwieranymi w proporcjach 1/3 do 2/3, czy ze składaną przegrodą i składanym siedzeniem pasażera tworzącym po złożeniu płaską powierzchnię.

Reklama

W 2008 roku francuski koncern zaprezentował kolejne wcielenie tego modelu, które występowało nie tylko z silnikami spalinowymi, ale też z silnikiem elektrycznym (od 2011 roku).

Teraz w 2021 roku na rynek wchodzi III generacja Renault Kangoo. Jest to całkowicie nowy model, chociaż jednostki napędowe, to konstrukcje już znane i stosowane w innych modelach tej marki.

W trakcie jazd testowych po drogach w okolicach Modlina, czy Węgrowa w Mazowieckiem miałem okazję sprawdzić najnowszego Kangura z nadwoziem van w wariancie L1 i z wysokoprężnym silnikiem 1.5 Blue dCi o mocy 95 KM.

Kabina Renault Kangoo III – wygodne miejsce pracy kierowcy i sporo schowków

Całkiem nowa deska rozdzielcza nowego Renault Kangoo sprawia dobre wrażenie. Dużym plusem jest spora ilość schowków.

Jak na razie na polskim rynku dostępna jest wyłącznie krótka wersja vana. Furgonetka o długości zewnętrznej 4486 mm i szerokości 1919 mm(bez lusterek zewnętrznych) mierzy 1864 mm wysokości (bez anteny radia).

W przyszłości oczywiście pojawi się też odmiana L2, a nawet platforma do zabudowy z możliwością różnych zabudów, w tym np. kontenerowej, a pewnie i otwarta skrzynia też znajdzie się w ofercie.

W środku prezentowany na zdjęciach egzemplarz z pakietem Pack Clim Open Sesame wyposażony jest tylko w dwa fotele: kierowcy i pasażera. W późniejszym terminie w wersjach ze słupkiem B będą też dostępne 2-osobowe kanapy dla pasażerów.

Podziel się: