Reklama

Renault Kangoo III – gama silnikowa, ładowność, wymiary

Renault Kangoo III – gama silnikowa, ładowność, wymiary

Na europejskim rynku Renault Kangoo III pojawi się w lipcu 2021, ale już znana jest gama silnikowa, ładowność i wymiary nowego vana.

Nowe Renault Kangoo III na linii produkcyjnej w Maubeuge – na zdjęciu widać wersję furgon bez słupka B.

Tak jak dwie poprzednie generacje najnowsze Renault Kangoo 2021 będzie produkowane we francuskich zakładach w Maubeuge.

Pod maskę nowej furgonetki Renault trafią benzynowe jednostki 1.3 TCE o mocach 100 KM oraz 130 KM – ta słabsza będzie występować z 6-biegową manualną skrzynią a mocniejsza w opcji będzie mogła współpracować z dwusprzęgłową 7-stopniową przekładnią EDC.

Z kolei gama wysokoprężnych konstrukcji składać się będzie z jednostki 1.5 Blue dCi w wariantach 75 KM, 95 KM oraz 115 KM.

Standardowo we wszystkich turbodieslach montowana będzie manualna 6-biegowa skrzynia, ale klienci mają w opcji do dwóch mocniejszych wersji automatyczną przekładnię EDC o 7. przełożeniach.

Zobacz też: Renault Express Van – gama silnikowa i dane techniczne

Automatyczna dwusprzęgłowa skrzynia EDC dostępna będzie na zamówienie w mocniejszych wariantach Kangoo III.

Paletę zespołów napędowych uzupełni Renault Kangoo Van E-Tech Electric, ale ta bezemisyjna wersja z litowo-jonowym akumulatorem o pojemności 44 kWh pojawi się na rynku dopiero pod koniec 2021 roku.

Elektryczne Kangoo III dysponować ma silnikiem o mocy 75 kW/102 KM i momencie obrotowym dochodzącym do 245 Nm!

Według producenta zasięg Kangoo Van E-Tech Electric dochodzić ma do 265 kilometrów (według cyklu WLTP) – przy wykorzystaniu 3-fazowej ładowarki 11 kW uzupełnimy energię w 4,5 godziny, natomiast po podpięciu do domowego gniazdka ładowanie potrwać powinno 26 godzin.

Renault Kangoo 2021 – ładowność, wymiary paki

System Easy Inside Rack pozwala przewieźć dłuższe przedmioty bez konieczności uchylania tylnych skrzydeł bez ograniczania przestrzeni na podłodze ładowni.

Jednym z nich jest system Easy Inside Rack pozwalający podwiesić pod dachem ładowni drabinę czy rury o długości od 2 metrów (wersja L1) do 2,5 metra (nadwozie L2) i wadze do 30 kilogramów.

Wspomniałem także na początku o braku słupka B, dzięki czemu po otwarciu drzwi pasażera i prawych przesuwnych drzwi mamy do dyspozycji przestrzeń do bocznego załadunku np. desek o długości 1446 mm.

Jakby nie patrzeć, to bardzo ciekawe i pomysłowe rozwiązanie, którego próżno szukać u konkurencji.

Zobacz też: Usterki w nowych Renault Master – klienci skarżą się na ASO

W serii Kangoo III oferuje dwuskrzydłowe drzwi (2/3 i 1/3) otwierane do kąta 90 lub 180 stopni. Na zdjęciu wersja nadwoziowa L2.

W zależności od wersji, nowe Renault Kangoo III z nadwoziem L1 oferuje od 600 do 800 kilogramów ładowności (w wersji ze zwiększoną ładownością).

W przypadku dłuższej wersji ładowność dochodzić ma do blisko 1000 kg. Warto też dodać, że maksymalna masa ciągniętej przyczepy przez nowego “Kangura” dochodzić ma do 1500 kg.

Bazowa wersja L1 oferuje od 3,3 m3 do 3,9 m3 (z otwieraną kratownicową grodzią i składanym oparciem fotela pasażera). Z kolei wersja L2 dysponować ma kubaturą ładowni od 4,2 m3 do 4,9 m3.

Systemy bezpieczeństwa i wyposażenie w nowym Kangoo III

Tak wygląda deska rozdzielcza nowego Renault Kangoo. Aby wygłuszyć kabinę zastosowano m.in. o 11% grubsze niż w poprzedniku szyby.

Kabina nowej furgonetki Renault oferuje schowki i półki o łącznej pojemności 60 litrów.

Przykładowo półka przy suficie ma 19,4 litra, a zamykany schowek za zestawem wskaźników przed kierowcą ma kubaturę 1,5 litra.

Na liście wyposażenia pojawiły się m.in. 3 wyjścia USB i tyle samo gniazd 12V, czy 8-calowy dotykowy wyświetlacz z obsługą aplikacji Android Auto i Apple CarPlay.

Na pokładzie wchodzącego na rynek “Kangura” znaleźć się może nawet 12 nowych systemów bezpieczeństwa, w tym adaptacyjny tempomat, system rozpoznawania znaków drogowych czy asystent pasa ruchu, który działać ma w zakresie prędkości od 70 do 180 km/h.

Źródło zdjęć: Renault

Komentarze