Reklama

Renault Kangoo III – pierwsza jazda testowa vanem L1 (zdjęcia)

Renault Kangoo III – pierwsza jazda testowa vanem L1 (zdjęcia)

Projekt nowej deski rozdzielczej Kangoo III sprawia pozytywne wrażenie. Do tego ponad 60 litrów łącznej pojemności schowków na pewno przyda się w firmowym aucie.

Zobacz też: Renault Kangoo III – gama silnikowa, ładowność, wymiary

Reklama

Nawet w trakcie robienia zdjęcia pokrywa schowka przed kierowcą sama się zamknęła, co widać na załączonej fotografii.

Zauważyłem jednak, że ten zamykany 1,5-litrowy schowek przed kierowcą potrafi się sam zamknąć – otwarta pokrywa schowka potrafi pacnąć w rękę bez ostrzeżenia. Co ciekawe, sprawdzałem to w innym egzemplarzu i taki problem nie występował.

Kierowca ma zatem do dyspozycji wygodny fotel i gałkę zmiany biegów blisko siebie. Jak już wspomniałem, wersja Pack Clim Open Sesame bez słupka B od strony pasażera wymagała kilku adaptacji ze strony inżynierów Renault.

Po pierwsze składany na płasko fotel pasażera ma pasy bezpieczeństwa umieszczone przy fotelu od strony jego lewej a nie jak zwykle od strony drzwi na słupku B. Do tego składany na płasko fotel oznacza także brak możliwości ustawienia położenia siedziska czy oparcia pasażera.

Trzeba się też przyzwyczaić, że podczas cofania trzeba patrzeć w centralny wyświetlacz (w przypadku wyboru opcjonalnej kamery cofania) a nie na ekran na podsufitce – oba wyświetlacze służą do dwóch różnych rzeczy!

Kamera umieszczona na dachu vana Renault przekazuje stały obraz do 7-calowego wyświetlacza zastępującego wewnętrzne lusterko wsteczne. W przypadku nieprzeszklonych albo przeszklonych, lecz załadowanych towarem furgonetek, jest to zdecydowanie przydatne rozwiązanie.

Ładownia Renault Kangoo III – wymiary i objętość

Brak słupka B ze składanym na płasko fotelem pasażera i otwieranymi do 90 stopni przednimi drzwiami zdecydowanie ułatwia boczny załadunek.

Krótsza odmiana L1 oferuje standardowo 3,3 m3 pojemności ładowni, ale z otwieraną przegrodą możemy uzyskać już 3,9 m3.

W trakcie prezentacji sprawdziłem, jak szybko można uzyskać tą dodatkową przestrzeń kosztem przestrzeni dla pasażera.

Najpierw wyciągnąć trzeba zagłówek fotela pasażera a potem po złożeniu oparcia należy umieścić go w specjalnie przystosowanym do tego schowku pod siedziskiem, które z kolei umieścić należy na podłodze.

Opuszczone oparcie fotela tworzy wraz z podłogą ładowni płaską powierzchnię, co z otwieranymi do kąta 90 stopni drzwiami bardzo ułatwia boczny załadunek.

Podziel się: