Reklama

Mercedes-Benz Citan II – pierwsza jazda testowa (wideo, zdjęcia)

Mercedes-Benz Citan II – pierwsza jazda testowa (wideo, zdjęcia)

II generacja Mercedesa Citana z benzynowym silnikiem o mocy 102 KM ma sporo atutów, ale nie należy do nich ani ładowność, ani cena.

W I połowie października 2020 roku w Hamburgu miała miejsce prezentacja prasowa najnowszego wcielenia Mercedesa Citana, którego oznaczenie typoszeregu to W420.

Zaproszeni przedstawiciele mediów mogli wybrać do jazd testowych auta z nadwoziem furgon lub kombivany Citan Tourer.

Reklama

Prezentowany Mercedes Citan to furgon L1 w bazowym kolorze „Błękit noseanu”. Tylne dwuskrzydłowe drzwi (układ 60/40) to seryjne wyposażenie W420.

Natomiast ja wybrałem chyba najskromniejszą wersję 110 z podstawowym 102-konnym benzynowym silnikiem pod maską oraz z bazowym pakietem wyposażenia BASE.

Do tego „blaszka” L1 pomalowana była niewymagającym dopłaty granatowym lakierem o nazwie „Błękit noseanu”.

Oczywiście – jak przystało na Mercedesa – auto doposażone zostało w wiele elementów pochodzących z listy opcji, jak 16-calowe stalowe obręcze kół z plastikowymi kołpakami do złudzenia przypominającymi alufelgi czy kamerę cofania, której obiektyw znajduje się nad tablicą rejestracyjną.

Mercedes Citan W420 – dobre wykonanie, bogate wyposażenie

Poprzednie wcielenie Citana o oznaczeniu typoszeregu W415 bazowało na konstrukcji Renault Kangoo II generacji. Również i teraz współpraca z francuską marką jest kontynuowana, bo W420 to zmodyfikowane Kangoo III, którego produkcja odbywa się we francuskich zakładach Maubeuge Construction Automobile należących do Renault.

Reflektory LED High Performance dobrze się prezentują, ale niestety nie miałem okazji sprawdzić, jak świecą po zapadnięciu zmroku.A szkoda, bo podobno dzięki temperaturze barwowej 5500 K mają snop światła bardzo zbliżony do światła dziennego.

Spoglądając z zewnątrz znajdziemy tutaj jednak całkiem inny pas przedni z grillem i kształtem reflektorów znanym z innych modeli spod znaku trójramiennej gwiazdy.

Akurat prezentowany egzemplarz otrzymał reflektory LED High Performance za dodatkowe 3528 zł netto/4 339 zł brutto.

Produkowany van to wersja L1 o długości zewnętrznej 4498 mm i szerokości 1919 mm (ze słożonymi lusterkami), którego wysokość dochodzi do 1832 mm.

Podobnie, jak w przypadku poprzedniej generacji, Citan W420 otrzymał całkowicie przeprojektowaną deskę rozdzielczą wraz z typowo „mercedesowską” kierownicą, zestawem wskaźników czy okrągłymi wylotami nawiewów.

Podziel się: