Reklama

Mercedes-Benz Citan II – pierwsza jazda testowa (wideo, zdjęcia)

Mercedes-Benz Citan II – pierwsza jazda testowa (wideo, zdjęcia)

Zwłaszcza, że nisko umieszczony maksymalny moment obrotowy sprawia, że kierowca nie musi wysoko „kręcić” silnika, aby sprawnie poruszać się zarówno w mieści, jak i poza nim.

Zobacz też: Fiat Doblò MY 2022 – nowe normy spalin i wyposażenie

Reklama

Manualna 6-biegowa skrzynia biegów jest precyzyjna a gałka dźwigni dobrze leży w dłoni kierowcy i jest zawsze pod ręką.

Także na słowa uznania zasługuje manualna 6-biegowa manualna przekładnia – przez kilka godzin jazdy po Hamburgu i najbliższych jego okolicach ani razu nie zdarzyło się, abym miał problemy ze znalezieniem odpowiedniego przełożenia.

Dosyć dynamiczny silnik w połączeniu ze skrzynią biegów sprawiają, że jazda Citanem należy do przyjemnych doświadczeń.

Niestety, w przypadku najsłabszego 102-konnego wariantu niedostępna będzie dwusprzęgłowa zautomatyzowana 7-stopniowa skrzynia biegów DCT, która zarezerwowana jest wyłącznie dla 130-konnej odmiany silnika 1332 ccm oraz mocniejszych wersji turbodiesli o mocach 95 KM i 116 KM.

Mała „blaszka” dobrze wybiera nierówności a i układ hamulcowy potrafi szybko spowolnić Citana, chociaż na tylnej osi pracują bębnowe hamulce.

Cennik i wyposażenie

Dotykowy 7-calowy wyswietlacz systemu MBUX prezentuje się świetnie, ale wgrana nawigacja ewidentnie potrzebuje poprawek…

Bazowa wersja furgonetki L1 z trójramienną gwiazdą na grillu wyceniona została na 81 800 zł netto/100 614 zł brutto.

W tej cenie otrzymamy Citana 110 z benzynowym silnikiem 102 KM i z 6-biegową manualną skrzynią biegów.

Taki pojazd wyposażony już będzie w asystenta ruszania na wzniesieniu, wspomaganie kierownicy, czy elektrycznie podnoszone szyby z przodu.

Do tego w standardzie możemy liczyć na asystenta wspomagania koncentracji ATTENTION ASSIST czy współpracujący z ESP system reagujący na podmuchy bocznego wiatru.

Do tego trzeba pamiętać, że na polskim rynku nawet klimatyzacja manualna to element wyposażenia każdego Citana W420.

Prezentowany egzemplarz otrzymał opcjonalny system infotainment MBUX z 7-calowym wyświetlaczem oraz nawigacją, chociaż akurat nawigacja zawiodła mnie kilkukrotnie podczas testów, ale o tym więcej w załączonym powyżej filmie.

Zobacz też: Citroën ë-Berlingo z zasięgiem do 275 km i ładownością do 800 kg

Do tego możemy doliczyć kolorowy wyświetlacz pomiędzy zegarami o przekątnej 5,5 cala, który wymaga dopłaty 1020 zł netto/1255 zł brutto.

Podsumowanie

Mercedes-Benz Citan 110 z pakietem BASE przekonuje do siebie jakością wykonania wnętrza i bogatym wyposażeniem standardowym.

Wygodna pozycja za kierownicą, dobre właściwości jezdne czy kulturalna 102-konna benzynowa jednostka napędowa to bez wątpienia atuty W420.

Z drugiej strony mamy tutaj niską – w porówaniu do konkurentów z segmentu małych vanów – ładowność a i cena bazowej wersji jest wysoka, jak nie najwyższa na polskim rynku małych miejskich furgonetek.

Bliźniacze Renault Kangoo III z tym samym silnikiem 1.3 TCe wyceniono na polskim rynku na 74 500 zł netto/91 635 zł brutto. Z kolei cennik Peugeota Partnera z silnikiem benzynowym 1199 ccm z rodziny PureTech o mocy 110 KM zaczyna się od na 64 000 zł netto/78 720 zł brutto.

Nawet cennik nowego Volkswagena Caddy 5 zaczyna się zdecydowanie niżej, bo od 78 400 zł netto/96 432 zł brutto za wersję z jednostką 1.5 TSI/114 KM.

Podziel się: