Reklama

Mercedes-Benz Citan II – pierwsza jazda testowa (wideo, zdjęcia)

Mercedes-Benz Citan II – pierwsza jazda testowa (wideo, zdjęcia)

Trzeba jednak doprecyzować, że wielofunkcyjna kierownica to oczywiście element wyposażenia dodatkowego – została wyceniona na 425 zł netto/523 zł brutto.

Zobacz też: Renault Kangoo III – pierwsza jazda testowa vanem L1 (zdjęcia)

Reklama

Deska rozdzielcza, jakiej niepowstydziłby się żaden inny Mercedes. Wielkofunkcyjna kierownica jest wyposażona w płytki sterowania dotykowego – działa dobrze, ale fortepianowa czerń zachowuje ślady po palcach.

Jedynym elementem wspólnym na desce rozdzielczej, który Citan współdzieli z Kangoo to panel obsługi nawiewów i klimatyzacji.

Podczas prezentacji ludzie z Mercedesa podkreślali też, że wprowadzili zmiany w wypełnieniu foteli swojego najmniejszego vana przy okazji zmieniając ich obicia tapicerskie.

Muszę przyznać, że precyzja spasowania deski rozdzielczej stoi na wysokim poziomie i ani razu nie doszły do moich uszy jakieś nieprzyjemne dźwięki, czy to z okolic kokpitu, czy ze ścianki działowej, która wykonana jest z tworzywa sztucznego.

Po kilku godzinach obcowania z W420 mogę stanowczo stwierdzić, że komfort podróżowania jest wysoki a fotele całkiem dobrze trzymają kierowcę na zakrętach.

Warto nadmienić, że fabrycznie każdy Citan z nadwoziem furgon posiada już 6 poduszek powietrznych dla kierowcy i pasażera!

Citan W420: kubatura i wymiary przestrzeni towarowej oraz ładowność

Próg załadunkowy Citana W420 znajduje się 589 mm od podłoża. Wersja L1 ma 6 punktów mocowania w podłodze oraz kolejne 4 w połowie wysokości bocznych ścian.

Mierzona po podłodze maksymalna długość ładowni Mercedesa Citana L1 to 1 806 mm, warto jednak wiedzieć, że ścianka działowa wychodzi mocno w głąb paki w jej wyższych partiach.

Wysokość ładowni to 1256 mm, natomiast szerokość dochodzi do 1524 mm oraz 1240 mm pomiędzy nadkolami.

Według oficjalnych danych Mercedes-Benz Citan II generacji w wariancie L1 oferuje 2,5 m3 przestrzeni ładunkowej.

Jeżeli zamówimy auto z opcją otwieranej ścianki grodziowej w postaci uchylnej kratki po stronie pasażera ze składanych fotelem, możemy liczyć na kubaturę 2,9 m3.

Co ciekawe, Renault podaje, że bliźniacze konstrukcyjnie Kangoo III w wariancie L1 ma ładownie o pojemności 3,3/3,9 m3.

Skąd wynikają te rozbieżności? Ludzie z Mercedesa specjalnie dla dostawczakiem.pl potwierdzili, że kubatura dla Citana liczona jest w standardzie VDA, czyli przy użyciu małych bloków piankowych o wymiarach 20x10x5 cm i każdy z nich ma pojemność 1 litra.

Niestety, nie znalazłem w jaki sposób liczy to Renault, ani cały koncern Stellantis, którego np. Citroen Berlingo ma ładownię o pojemności 3,3/3,8 m3.

Podziel się: