Reklama
Ford MegaPromocja

Ford Transit 3.7 V6 jako autolaweta – tylko ta zabudowa…

Ford Transit 3.7 V6 jako autolaweta – tylko ta zabudowa…

Kuba podesłał link do ogłoszenia sprzedaży amerykańskiego Forda Transita. Silnik 3.7 V6 o mocy 275 KM może kusić, ale ten najazd…

Pisałem ostatnio o amerykańskich wersjach występujących też w Europie dostawczaków. Jednym z opisanych tam busów był Ford Transit.

Najprawdopodobniej zainspirowany tym tekstem Czytelnik Kuba podesłał link do amerykańskiego Transita, którego mijał kiedyś na Zakopiance, a potem znalazł w “internetach” ogłoszenie dotyczące właśnie tego konkretnego egzemplarza.

Zobacz też: USA kontra Europa – amerykańskie wersje busów

Pod maską tego amerykańskiego Transita L3 z 2015 roku pracuje wolnossący benzynowy silnik w układzie V6 o pojemności 3731 ccm. Jednostka o mocy 275 KM generuje 352 Nm, co oznacza, że taki Ford raczej nie będzie zawalidrogą.

Z widlastym benzyniakiem fabrycznie zblokowana została 6-stopniowa automatyczna skrzynia biegów, więc jazda powinna należeć do naprawdę przyjemnych, a jakby założyć do tego auta instalację LPG, to eksploatacja będzie też naprawdę tania.

Zobacz też: Mercedes Sprinter z V8 o mocy 306 KM do kupienia na olx.pl

Wystawiona za 53 900 zł netto (do negocjacji) autolaweta wzbudziła moje zainteresowanie nie tylko ze względu na mocny benzynowy silnik pod maską.

Trochę zastanawiająca jest konstrukcja aluminiowej zabudowy. Spoglądając na zdjęcia najazdu widać sporą przestrzeń pomiędzy najazdem a ramą Transita, a to dlatego, że zamiast ramy pomocniczej zastosowano 3 (więcej nie widzę) poprzeczne profile.

Wielkim specjalistą od nadwozi typu autolaweta nie jestem, ale rozkład mas na najeździe raczej nie będzie równomiernie rozłożony. Do tego dochodzi kwestia punktów kotwiczenia pasów – na 4,8 metra długości platformy takich punktów kotwiczenia jest tylko 6.

Do tego warto zwrócić uwagę na fakt, że wystawiony na otomoto.pl Transit 3.7 V6 to tzw. cutaway, czyli wersja pozbawiona fabrycznie tylnej ściany kabiny.

Zobacz też: Zabudowy i kabiny JEGGER – opinie Czytelników dostawczakiem.pl

W omawianym egzemplarzu wstawiono tam ryflowaną blachę bez żadnego wygłuszenia, co może być nieco uciążliwe nie tyko pod względem akustycznym, ale też biorąc pod uwagę kwestie izolacji cieplnej wnętrza.

W każdym razie, jeżeli ktoś szuka ciekawej bazy pod swój projekt, to może jednak taki 275-konny Transit z USA będzie wartą rozważenia propozycją – bezpośredni link do ogłoszenia znajduje się TUTAJ.

Źródło zdjęć: otomoto.pl

Komentarze