Reklama
stats

Nowe Renault Master 2024 – spalanie mniejsze o 1,5 l/100 km

Nowe Renault Master 2024 – spalanie mniejsze o 1,5 l/100 km

Producent podaje, że Renault Master 2024 spalać ma o 1,5 litra na 100 km mniej. W przypadku „elektryka” zużycie energii ma być do 21% niższe.

Marka Renault potwierdziła ostatnio, że najnowsze wcielenie największego z ich gamy dostawczaka zaprezentowane zostanie oficjalnie całemu światu na targach transportowych Solutrans 2023 we francuskim Lyonie, które potrwają od 21 do 25 listopada.

Jak na razie Francuzi deklarują, że udało im się uzyskać redukcję spalania w wariantach spalinowych do 1,5 litra mniej na 100 km, niż w aktualnej wersji typoszeregu X62, który pojawił się na rynku w 2010 roku a ostatnią większą modernizację zaprezentowano w 2019 roku.

Reklama

Czy zatem można podejrzewać, że nowy Master otrzymał całkowicie nowy silnik wysokoprężny? Kiedy w kwietniu 2019 roku zaprezentowano ostatni „lift” X62, producent wspominał, że udało się inżynierom uzyskać redukcję spalania w silnikach Diesla nawet o 1 l/100 km.

Czy dało to się uzyskać bazując na rodzinie silników M9T? Jeżeli Renault wprowadziło wariant hybrydowy do oferty, to oczywiście. Natomiast, jeżeli pod maską Masterki występować będą wśród wariantów spalinowych tylko konstrukcje wysokoprężne bez chociażby wsparcia ich poprzez układ tzw. miękkiej hybrydy (z ang. mHEV), to wydaje się, że można mówić jednak o nowym silniku.

Do tego w ofercie dalej będzie występować wariant z napędem elektrycznym i tutaj ludziom z Renault udało się osiągnąć oszczędność w zużyciu energii na poziomie dochodzącym do 21% a to dzięki m.in. bardziej opływowemu projektowi nadwozia oraz systemowi rekuperacji odzyskującemu energię podczas hamowania.

Oczywiście całkiem nowy projekt nadwozia i wnętrza skrywać w sobie będzie nowoczesne systemy komunikacji, lecz miejsce produkcji Masterek pozostaje to samo.

Zakład w Batilly został oczywiście przeprojektowany, aby umożliwić produkcję nowej generacji Renault Master. Czy klienci mogą zatem spodziewać się np. takich innowacji jak system Open Seasme znany z Kangoo III (brak słupka B od strony pasażera)? Czas pokaże.

Działający od 1980 roku zakład SOVAB (Société de Véhicules Automobiles de Batilly) w Batilly, jest spółką zależną w 100% Grupy Renault. Fabryka składa się z 3 działów produkcyjnych (blacharski, lakierniczy i montażowy) i potrafi zmontować 720 pojazdów dziennie.

Fabryka Renault w Batilly to największy prywatny pracodawca w departamencie Meurthe-et-Moselle: ostatnie dane o zatrudnieniu mówią o około 2800 osobach.

Źródło zdjęcia: Renault

Podziel się:
1

Odpowiedzi

Napisz tu swoją opinię

  1. Timki

    i wizyta w serwisie na lawecie co 10 tyś km a nie jak przy obecnych nowych masterach co 20 tyś?

Komentarze zamknięte.