Reklama

Renault Master 2024 na testach w Polsce – zdjęcie i film

Renault Master 2024 na testach w Polsce – zdjęcie  i film

Bartłomiej zauważył oklejone kamuflażem nowe Renault Master, które pojawić się ma na rynku w 2024 roku. Jest zdjęcie i film z testów!

Renault Master III generacji (typoszereg X62) pojawiło się w Europie na początku 2010 roku. Największy z gamy dostawczych modeli francuskiej marki pojazd produkowany jest w zakładach SOVAB we francuskim Batilly, podobnie zresztą jak dwie poprzednie generacje Masterek.

Większy facelifting X62 przeszło w 2014 roku, kiedy to zmienił się m.in. pas przedni a emblemat Renault trafił z maski na szczyt grilla. Oczywiście zmian było więcej, ale od początku produkcji jednostką napędową stanowiącą trzon całej gamy (jest też wersja elektryczna E-TECH) jest rodzina wysokoprężnych silników M9T.

Reklama

Znane z niezłej trwałości (łańcuch rozrządu wytrzymuje przebiegi do nawet 700-800 tys. km) i zarazem potrafiące być oszczędne turbodiesle otrzymały w 2016 roku układ SCR z AdBlue.

Ostatnio Renault Master przeszło modernizację w 2019 roku i otrzymało nowe systemy bezpieczeństwa, ale też przestylizowany pas przedni z nowymi reflektorami do jazdy dziennej LED w standardzie. Gama jednostek napędowych to po raz kolejny silniki Diesla z serii M9T o mocach dochodzących do 180 KM.

Czy zatem kolejna odsłona Masterki, która najprawdopodobniej pojawi się w 2024 roku, to kolejny facelifting a może całkowicie nowy projekt?

Przeglądając dostępne szpiegowskie zdjęcia w internecie można pokusić się o stwierdzenie, że będzie to raczej jednak już nowy model z innym projektem nadwozia oraz kabiny. Pytanie tylko czy francuski koncern zdecyduje się w tak niepewnych czasach na wydanie olbrzymich pieniędzy na wdrożenie nowego wysokoprężnego silnika czy pozostanie przy sprawdzonej rodzinie M9T?

Bardzo możliwe, że w tej nowej „budzie” pozostaną stosowane obecnie zespoły napędowe po kolejnych modyfikacjach. W każdym razie niemal na pewno z przodu pojawią się zachodzące na przedni zderzak reflektory ze światłami dziennymi znanymi z najnowszych osobowych modeli (np. Renault Austral), ale dzięki fotografii przesłanej przez Bartłomieja widać, że i tylne lampy zespolone mogą wyglądać bardzo intrygująco.

Bartłomiej podesłał zdjęcie i film, które zrobił na obwodnicy Warszawy w czwartek 27 lipca i widać na nim oklejone kamuflażem Renault Master w wersji – jak mogę się domyślać – L2H2.

Na pewno na liście wyposażenia pojawią się układy asystujące kierowcy, lecz czy poza kontynuowaniem produkcji elektrycznej wersji E-TECH pojawi się fabrycznie produkowana odmiana na wodór? Tego nie można wykluczyć, bo Renault od dawna inwestuje i w technologię ogniw paliwowych współtworząc spółkę HYVIA.

W osobowych modelach Renault pojawiło się sporo hybrydowych układów napędowych, jednak czy francuscy inżynierowie zdecydowali się też i na takie silniki w przypadku Mastera 2024? Niebawem pojawią się już oficjalne informacje i wtedy wszystko stanie się jasne 🙂

 Źródło zdjęcia i filmu: Bartłomiej Siedlecki

Podziel się: