Pierwszy egzemplarz trafił do klienta! Opel Vivaro-e HYDROGEN ma zasięg do 400 km i do 1000 kg ładowności a kubatura paki sięga 6,1 m3.
Dzisiaj serwis prasowy marki Opel poinformował, że pierwszy egzemplarz wodorowego Vivaro-e został odebrany przez przedstawiciela niemieckiej marki Miele, która jest producentem sprzętu AGD. Furgon będzie użytkowany w obrębie metropolitalnym Frankfurt Rhine-Main.
Bazujący na elektrycznym Vivaro-e pojazd wyposażony został w ogniwa paliwowe o mocy 45 kW. Według producenta taki pojazd może pokonać do 400 kilometrów (według cyklu WLTP) a uzupełnienie zbiorników na wodór trwać powinno nie więcej niż 3 minuty.
Umieszczony pod podłogą akumulator litowo-jonowy ma pojemność 10,5 kWh i pozwalać ma – dzięki wbudowanej ładowarce pokładowej OBC (z ang. on board charger) o mocy 11 kW z wejściem Typ 2 na doładowanie w razie potrzeby zestawu baterii. Pozwoli to na uzupełnienie zasięgu nawet 50 kilometrów.
Zobacz też: Wodorowe Renault Master Van H2-TECH na rynku od 2022 roku
Opel Vivaro-e HYDROGEN dostępny ma być w dwóch dłuższych wersjach furgonu, czyli M (4,95 m) oraz L (5,3 m) a ładowności dochodzić ma do 1000 kilogramów. Krótsza „blaszka” oferować ma 5,3 m3 a większa 6,1 m3 pojemności paki.
Niestety, zespół ogniw paliwowych uniemożliwia zamówienie Vivaro-e HYDROGEN z otworem Flex Cargo, który dzięki otworowi w ścianie grodziowej powiększa kubaturę ładowni o kolejne 0,5 m3.
Co ciekawe, ostateczny montaż instalacji wodorowej odbywa się w centrali marki Opel w Rüsselsheim, a więc konieczna jest dostawa gotowych niemal furgonów z francuskich zakładów zakładów Sevelnord w Hordain.
Źródło zdjęć: Opel