Reklama

 

Wodorowe Renault Master Van H2-TECH na rynku od 2022 roku

Wodorowe Renault Master Van H2-TECH na rynku od 2022 roku

Stworzone przez firmę HYVIA w pełni wodorowe Renault Master Van H2-TECH pojawi się na rynku od 2022 roku i ma mieć do 500 kilometrów zasięgu.

W Renault Master Van H2-TECH umieszczone pod dachem 4 zbiorniki mieszczą łącznie 6 kg wodoru. Tankowanie takiego vana ma trwać 5 minut.

Spółka HYVIA, której współwłaścicielem jest Renault poinformowało, że pod koniec 2021 roku we Francji rozpocznie się montaż pierwszych egzemplarzy napędzanego wodorem modelu Master Van H2-TECH.

Furgon o pojemności ładowni równej 12 m3 ma mieć zasięg dochodzący do 500 kilometrów oraz akumulator o pojemności 30 kWh a zainstalowane ogniwa paliwowe oferują moc 30 kW.

Wyposażony w 4 zbiorniki na wodór, które umieszczono pod dachem, mieszczą 6 kilogramów paliwa.

Renault Master Van H2-TECH dostępny ma być dla kluczowych klientów, flot samochodowych i samorządów lokalnych od 2022 roku.

Zobacz też: Elektryczne Nissany e-NV200 XL Voltia dla InPost z ładownią do 10 m3

HYVIA oferuje kompleksowe rozwiązanie począwszy od produkcji odnawialnej energii do wytworzenia wodoru, po postawienie stacji tankowania kończąc na dostarczeniu lekkich użytkowych pojazdów na wodór.

HYVIA, która produkuje też tzw. zielony wodór (ogniwa elektrolityczne) i zapewnia jego dystrybucję w postaci stacji tankowania, poza furgonem Master Van H2-TECH chce dostarczać klientom wodorową Masterkę w postaci podwozia pod zabudowę (do 19 m3 ładowni) oraz 15-osobowe autobusy o nazwie Citybus.

Niebawem, bo w dniach 16-20 listopada, prototyp HYVIA w wariancie podwozie pod zabudowę zostanie zaprezentowany na targach SOLUTRANS w Lyonie.

PS: Tak dla zobrazowania kwestii stacji tankowania wodoru, to w Polsce działa jedna taka placówka w Warszawie, ale obsługuje wyłącznie własną flotę pojazdów Grupy Polsat.

Źródło zdjęć: Renault

Komentarze