Stworzone przez firmę HYVIA w pełni wodorowe Renault Master Van H2-TECH pojawi się na rynku od 2022 roku i ma mieć do 500 kilometrów zasięgu.
Spółka HYVIA, której współwłaścicielem jest Renault poinformowało, że pod koniec 2021 roku we Francji rozpocznie się montaż pierwszych egzemplarzy napędzanego wodorem modelu Master Van H2-TECH.
Furgon o pojemności ładowni równej 12 m3 ma mieć zasięg dochodzący do 500 kilometrów oraz akumulator o pojemności 30 kWh a zainstalowane ogniwa paliwowe oferują moc 30 kW.
Wyposażony w 4 zbiorniki na wodór, które umieszczono pod dachem, mieszczą 6 kilogramów paliwa.
Renault Master Van H2-TECH dostępny ma być dla kluczowych klientów, flot samochodowych i samorządów lokalnych od 2022 roku.
Zobacz też: Elektryczne Nissany e-NV200 XL Voltia dla InPost z ładownią do 10 m3
HYVIA, która produkuje też tzw. zielony wodór (ogniwa elektrolityczne) i zapewnia jego dystrybucję w postaci stacji tankowania, poza furgonem Master Van H2-TECH chce dostarczać klientom wodorową Masterkę w postaci podwozia pod zabudowę (do 19 m3 ładowni) oraz 15-osobowe autobusy o nazwie Citybus.
Niebawem, bo w dniach 16-20 listopada, prototyp HYVIA w wariancie podwozie pod zabudowę zostanie zaprezentowany na targach SOLUTRANS w Lyonie.
PS: Tak dla zobrazowania kwestii stacji tankowania wodoru, to w Polsce działa jedna taka placówka w Warszawie, ale obsługuje wyłącznie własną flotę pojazdów Grupy Polsat.
Źródło zdjęć: Renault