Podczas rozpoczynających się targów IAA 2024 w Hanowerze Renault zaprezentuje nowego Mastera H2-Tech z zasięgiem do 700 km.
Rozpoczynające się oficjalnie jutro targi pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze będą miejscem oficjalnej premiery nowego typoszeregu Mastera XDD z napędem wodorowym.
Prototyp Renault Master H2-Tech wystawiony ma być na stoisku E70 w hali nr 13. Tymczasem francuska marka już teraz podaje, że wodorowy napęd pozwalać będzie na przejechanie do 700 kilometrów (według WLTP) dla furgonu L3H2 z homologacją N2 oraz z zestawem zbiorników mogących 9 kg wodoru.
Master H2-Tech ma być seryjnie produkowany we francuskiej fabryce w Batilly, czyli tam, gdzie warianty spalinowe oraz elektryczne, od końca 2025 roku a klienci będą mogli wybrać pomiędzy dwoma wielkościami zbiorników na paliwo: 7,5 kg oraz 9 kg.
Nowy Master posiadać ma napęd składający się ogniwa paliwowego o mocy 47 kW oraz baterii o pojemności 20 kWh. Według deklaracji uzupełnianie wodoru zajmować ma mniej więcej 5 minut.
Poza nadwoziami typu furgon typoszereg XDD z napędem wodorowym dostępny ma być także jako podwozie pod zabudowę z nadwoziami typu otwarta skrzynia z wywrotem, jako kontener czy izoterma/chłodnia.
Źródło zdjęć: Renault