Reklama

Renault Master H2-Tech. Do 700 km po 5 minutach tankowania

Renault Master H2-Tech. Do 700 km po 5 minutach tankowania

Podczas rozpoczynających się targów IAA 2024 w Hanowerze Renault zaprezentuje nowego Mastera H2-Tech z zasięgiem do 700 km.

Rozpoczynające się oficjalnie jutro targi pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze będą miejscem oficjalnej premiery nowego typoszeregu Mastera XDD z napędem wodorowym.

Prototyp Renault Master H2-Tech wystawiony ma być na stoisku E70 w hali nr 13. Tymczasem francuska marka już teraz podaje, że wodorowy napęd pozwalać będzie na przejechanie do 700 kilometrów (według WLTP) dla furgonu L3H2 z homologacją N2 oraz z zestawem zbiorników mogących 9 kg wodoru.

Reklama

Master H2-Tech ma być seryjnie produkowany we francuskiej fabryce w Batilly, czyli tam, gdzie warianty spalinowe oraz elektryczne, od końca 2025 roku a klienci będą mogli wybrać pomiędzy dwoma wielkościami zbiorników na paliwo: 7,5 kg oraz 9 kg.

Według wstępnych badań według cyklu WLTP furgon L3H2 z 9-kilogramowymi zbiornikami wodoru (na grafice pomiędzy osiami) przejechać może nawet do 700 kilometrów. Przy tylnej osi mieszczono baterię wysokonapięciową o pojemności 20 kWh.
Produkowany od końca 2025 roku wodorowy wariant Mastera IV generacji dostępny ma być nie tylko jako „blaszka”, ale też furgon brygadowy, kontener czy wywrotka.

Nowy Master posiadać ma napęd składający się ogniwa paliwowego o mocy 47 kW oraz baterii o pojemności 20 kWh. Według deklaracji uzupełnianie wodoru zajmować ma mniej więcej 5 minut.

Poza nadwoziami typu furgon typoszereg XDD z napędem wodorowym dostępny ma być także jako podwozie pod zabudowę z nadwoziami typu otwarta skrzynia z wywrotem, jako kontener czy izoterma/chłodnia.

Źródło zdjęć: Renault

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

3 × pięć =