W pełni elektryczny Opel Vivaro‑e wchodzi na polski rynek – ceny od 171 400 zł brutto dotyczą furgonu z zasięgiem do 230 kilometrów.
Vivaro-e dostępny będzie jako furgon z trzema długościami nadwozia (4,6 m, 4,95 m oraz 5,3 m), ale też z kabiną brygadową oraz jako platforma do zabudowy.
Elektryczne Vivaro ma mieć DMC od 2,8 do 3,1 tony oraz ładowność dochodzącą do 1275 kilogramów, co oznacza, że w porównaniu do zwykłej wersji ze spalinowym silnikiem Diesla można zabrać o 130 kilogramów mniej towaru.
Zobacz też: Test: Opel Vivaro C – fabryczna brygadówka (wideo, zdjęcia)
Warto jednak podkreślić, że po zamontowaniu haka Vivaro-e może uciągnąć też 1000-kilogramową przyczepę.
Opel Vivaro-e napędzany jest tym samym elektrycznym silnikiem, co Corsa-E. Konstrukcja ta osiąga 100 kW/136 KM mocy i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego od 300 do 3 673 obr./min. Jak podaje producent, bezemisyjne Vivaro potrafi rozpędzić się do prędkości 130 km/h.
Elektryczny dostawczak Opla będzie występował z dwoma akumulatorami o różnych pojemnościach: 50 kWh oraz 75 kWh.
Zobacz też: Elektryczny Jumpy Expert i Vivaro z zasięgiem 200 lub 300 kilometrów
Mniejszy litowo-jonowy zestaw baterii zapewnić ma do 230 kilometrów zasięgu, a większy zlokalizowany pod podłogą akumulator pozwolić ma na przejechanie Vivaro-e do 330 kilometrów.
Na polskim rynku Vivaro‑e standardowo wyposażono w jednofazową ładowarkę 7,2 kW, ale opcjonalnie samochód można wyposażyć w mocną trójfazową ładowarkę pokładową o mocy 11 kW.
W tym drugim przypadku za pomocą 11-kilowatowego Wallbox’a naładowanie baterii do 100% zająć powinno około 5 godzin.
Na polskim rynku cennik Opla Vivaro-e zaczyna się od 139 350 zł netto/171 400 brutto. W tej cenie otrzymamy furgon L1 (Compact) z baterią 50 kWh a na wyposażeniu znajdziemy m.in. manualną klimatyzację, kabel do ładowania do gniazdka 230 V, ale też radio z USB i bluetooth, tempomat, czy elektryczny hamulec postojowy.
Źródło zdjęć: Opel