Parlament Europejski odrzucił stanowisko Komisji Transportu, aby dyrektywa o pracownikach delegowanych nie obejmowała kierowców na trasach międzynarodowych.
W czwartek 14 czerwca Parlament Europejski nie przychylił się do stanowiska Komisji Transportu (TRAN), która zalecała, aby włączyć kierowców jeżdżących na tzw. międzynarodówkach z dyrektywy o pracownikach delegowanych.
Zobacz też: Tachografy w busach od 2,4 tony DMC – nowe unijne pomysły
Co ciekawe, podczas czwartkowego głosowania odrzucono też pomysł, aby transport kabotażowy był objęty dyrektywą o delegowaniu już od pierwszego dnia rozpoczęcia dostawy w obcym dla przewoźnika kraju.
Nie wszystko jednak stracone, bo np. jeśli europosłowie wniosą sporo poprawek do projektów nowych przepisów, cała sprawa wrócić może z powrotem do Komisji Transportu.
Kolejna batalia związana z wyłączeniem kierowców busów do 3,5 tony i ciężarówek pracujących na trasach międzynarodowych z dyrektywy o pracownikach delegowanych odbędzie się podczas najbliższej sesji plenarnej Parlamentu Europejskiego w lipcu.