No to wszystkie „trojaczki” są już w komplecie! Peugeot Rifter – następca Partnera z silnikami od 75 do 130 KM – dostępny będzie w dwóch długościach.
Peugeot Rifter, podobnie jak bliźniacze konstrukcyjnie Berlingo III oraz Opel Corsa E, oferowany będzie w krótkiej (4,5 metra) oraz dłuższej wersji nadwoziowej (4,75 metra).
Nowy kombivan spod znaku lwa dostępny będzie zarówno w 5- lub 7-miejscowej konfiguracji.
Zobacz też: Citroën Berlingo III z silnikami 1.5 HDi oraz 1.2 PureTech
Do napędu posłużyć mają turbodoładowane 3-cylindrowe benzynowe jednostki o pojemności 1.2 PureTech o mocach 110 oraz 130 KM. Z kolei turbodiesle 1.5 BlueHDi dostępne będą w wariantach 75 KM, 110 KM oraz 130 KM.
Z jednostkami napędowymi współpracować mają 6-biegowe manualne skrzynie lub – co jest nowością w tym segmencie – 8-stopniowy „automat”.
Co ciekawe, do obsługi automatycznej skrzyni biegów służyć będzie nie dźwignia, ale pokrętło (zdjęcie po prawej), które stosowane już jest w większym bracie, czyli modelu Traveller/Expert.
Ponadto w odróżnieniu od nowego Berlingo i Combo, Peugeot Rifter otrzymał nieco futurystyczny i-Cockpit, który ma tylu samo fanów, co i przeciwników.
Zobacz też: Test: Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi – z bajerami (wideo, zdjęcia)
Chodzi mniej więcej o to, że umieszczone wysoko nad kierownicą zestawy wskaźników łączą się z małą kierownicą, a spora część ustawień „ukryta” została w dotykowym panelu pośrodku deski rozdzielczej.
Ciągle oficjalnie nie potwierdzono, czy użytkowe wersję dalej będą sprzedawane pod nazwą handlową Partner, ani kiedy dokładnie wejdą na polski rynek.
Źródło zdjęć: Peugeot