Reklama

Po nr VIN to Porsche. T3 z silnikiem z 911 w cenie 364 900 €

Po nr VIN to Porsche. T3 z silnikiem z 911 w cenie 364 900 €

To jeden z kilkunastu zbudowanych egzemplarzy i dosłownie kilku, które się uchowały. VW T3 z silnikiem z „911-tki” wyceniono na 364 900 €.

Porsche B32 to oficjalna nazwa bardzo krótkiej serii minibusów zbudowanych w latach 80-tych na bazie Volkswagena T3.

Jak wynika z opisu Porsche Centrum Gelderland – niderlandzkiego dealera sportowych pojazdów, który wystawia 7-osobowe B32 na sprzedaż – powodem powstania takiego minibusa z podzespołami Porsche była potrzeba szybkiego pojazdu dla obsługi rajdu Paryż-Dakar dla załogi jadącej Porsche 959.

Reklama

Montowane w niemieckich zakładach Porsche w Welcherath (kraj związkowy Nadrenia-Palatynat) „B32-ki” posiadały benzynowy silnik z Carrery 911 o pojemności 3.2 litra i właśnie stąd wzięła się nazwa jednego z najrzadszych modeli marki z Zuffenhausen.

Chłodzony powietrzem 6-cylindrowy boxer generował 231 KM i 284 Nm, co pozwalało na jazdę z prędkościami dochodzącymi do 220 km/h, choć inżynierowie z Porsche podawali za prędkość maksymalną 185 km/h w przypadku jazdy z pełnym obciążeniem pojazdu.

Czarne 16-calowe alufelgi Fuchs, dodatkowe wloty powietrza, ale i hak holowniczy – wystawione na sprzedaż Porsche B32 otrzymał metalizowany lakier Perl mutter.

Sprzedawany przez Holendrów egzemplarz już od wielu miesięcy „wisi” na portalu ogłoszeniowym, bo może te 364 900 euro odstraszają potencjalnych nabywców. W każdym razie poza przeciwsobnym silnikiem ta „T3-ka” otrzymała również zmodyfikowane zawieszenie czy hamulce z nawiercanymi tarczami a także rozbudowany układ chłodzenia z klimatyzacją oraz skórzaną tapicerkę na fotelach rozmieszczonych w układzie 2+2+3.

Logotyp na dwuramiennej kierownicy ewidentnie wskazuje na markę sportowych pojazdów spod Stuttgartu. No i te wskaźniki ciśnienia oleju czy temperatury płynu chłodniczego przy mieszku 5-biegowej skrzyni także przeszczepionej z „911-stki”.

Ten konkretny egzemplarz zbudowany został w 1985 roku dla dyrektora generalnego Porsche AG, Petera Wernera Schutza, lecz został zarejestrowany dopiero 3 lata później.

Szybki i zarazem unikatowy minibus z nr VIN wskazującym na Porsche ma być w idealnym stanie technicznym, choć z opisu anonsu wynika, że powłoka lakiernicza wymaga naprawy a tapicerka na przednich drzwiach kuracji odmładzającej. Przy okazji dodam, że sprzedający podaje, że przebieg tego auta to 130 770 kilometrów.

Według różnych źródeł do dzisiaj przetrwało tylko 7 egzemplarzy Porsche B32 a łączna ich produkcja – choć precyzyjniejszym określeniem byłoby sformułowanie „ręczny montaż” – zamknęła się w liczbie kilkunastu sztuk.

Na koniec tradycyjnie – bezpośredni link do ogłoszenia znajdziecie TUTAJ. Może któryś z Czytelników lub Czytelniczek ma akurat 1 619 552 zł do wydania 🙂

Źródło zdjęć: autoscout24.nl

Podziel się: