Po raz kolejny rejestracje nowych pojazdów dostawczych do 3,5 tony notują marny wynik. W marcu 2023 spadek rok do roku sięgnął 4,3%.
Według analityków Instytutu Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar, którzy bazują na danych Centralnej Ewidencji Pojazdów, w marcu 2023 roku polskie urzędy komunikacji zarejestrowały 5872 egzemplarze lekkich pojazdów użytkowych z DMC do 3,5 tony.
Jest to wynik o 4,3% gorszy niż w marcu 2022 roku. IBRM Samar podaje też, że w I kwartale obecnego roku dealerzy wydali 15 831 nowych dostawczaków a to o niemal identyczny wynik (-0,1%), jak w analogicznym okresie minionego roku.
TOP 10 poszczególnych marek, które osiągnęły największą liczbę rejestracji nowych aut prezentuje się w marcu następująco: Renault (1306 szt.), Ford (909 szt.), Fiat (695 szt.), Toyota (578 szt.), Mercedes (476 szt.), Volkswagen (423 szt.), Opel (322 szt.), Iveco (301 szt.), Peugeot (294 szt.), Citroen (240 szt.).
Z kolei analitycy IBRM Samar podają, że wśród TOP 10 konkretnych modeli w marcu liderem pozostało Renault Master (1088 szt.), przed Fiatem Ducato (442 szt.) i Fordem Transitem (420 szt.).
Poza podium znalazł się Mercedes Sprinter (364 szt.), Toyota Proace City (313 szt.), Iveco Daily (301 szt.), Peugeot Boxer (223 szt.), Fiat Doblo (181 szt.), Ford Transit Custom (174 szt.) oraz Volkswagen Crafter (172 szt.).
Źródło zdjęć: Fiat Professional