Reklama

Rejestracje nowych pojazdów dostawczych – kwiecień 2019

Rejestracje nowych pojazdów dostawczych – kwiecień 2019

W kwietniu 2019 roku zarejestrowano w Polsce 5910 nowych samochodów dostawczych a to wynik o ponad 10 procent lepszy niż w kwietniu ubiegłego roku!

Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (opartych na podstawie informacji z Centralnej Ewidencji Pojazdów), z polskich salonów w kwietniu 2019 roku wyjechało 5910 nowych pojazdów użytkowych do 3,5 tony DMC.

Zobacz też: PSA będzie produkować duże dostawcze auta w Gliwicach

Reklama

Zobacz też: Tachografy w busach powyżej 2400 kg DMC – Parlament EU jest na tak

W porównaniu do kwietnia 2018 roku jest to wynik o 10,2% lepszy (5362 szt.). Przez pierwsze cztery miesiące tego roku urzędu komunikacji zarejestrowały 22 940 samochodów dostawczych, a to z kolei o 10,8% więcej niż w analogicznym okresie minionego roku 20 695 szt.).

W kwietniowym rankingu TOP 10 marek klienci w Polsce najczęściej wybierali Fiaty (895 szt.), Renault (798 szt.), Volkswageny (669 szt.) Fordy (635 szt.) oraz Mercedesy (606 szt.).

Na kolejnych pozycjach uplasowały się takie marki jak Iveco (478 szt.), Peugeot (431 szt.), Citroen (352 szt.), Opel (293 szt.) oraz Dacia (261 szt.).

W klasyfikacji najpopularniejszych modeli dalej prym wiedzie Renault Master (639 szt.) przed Fiatem Ducato (515 szt.), Mercedesem Sprinterem (499 szt.), Iveco Daily oraz VW Crafterem (353 szt.).

Na dalszych miejscach kwietniowego TOP 10 znalazły się takie dostawcze modele jak Ford Transit (294 szt.), Dacia Dokker (261 szt.), Peugeot Boxer (244 szt.), Fiat Fiorino (197 szt). oraz Citroen Jumper (173 szt.).

Jak widać zapowiedzi zmian dotyczących wprowadzenia tachografów powyżej 2,4 tony w pojazdach wykonujących międzynarodowy transport drogowy chyba nie do końca wpłynęły na polski rynek, choć w tym przypadku należy się jeszcze wstrzymać, bo znaczna część aut jest zabudowywana i dopiero potem rejestrowana a trwać to może czasem i dobrych kilka tygodni.

Zobacz też: Tachografy w busach powyżej 2400 kg DMC – Parlament EU jest na tak

Jednocześnie eksperci z PZPM podkreślają w swoim raporcie, że rejestracje lekkich pojazdów użytkowych do 3,5 tony przyspieszają w tym roku nie tylko w wyniku sprzyjającej koniunktury, ale również przed zbliżającym się terminem wdrożenia testów WLTP dla kategorii N1.

Źródło zdjęcia: Fiat

Podziel się: