Reklama

Rejestracje nowych pojazdów dostawczych – wrzesień 2020

Rejestracje nowych pojazdów dostawczych – wrzesień 2020

We wrześniu 2020 roku zarejestrowano 5075 sztuk nowych pojazdów użytkowych do 3,5 tony, o 21% więcej niż we wrześniu 2019 roku.

Sytuacja związana z COVID-19 jest bardzo dynamiczna, ale sądząc po wrześniowych statystykach rejestracji nowych pojazdów z homologacją N1 można mówić pewnych optymistycznych nastrojach w branży.

Zobacz też: Ford Transit z 5-tonowym DMC w ofercie od listopada 2020

Według analizy Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego – na podstawie analizy Centralnej Ewidencji Pojazdów – od początku roku do końca września zarejestrowano 40 360 dostawczaków, czyli o 21% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Jednak w samym wrześniu wydano 5075 pojazdów, a to statystyki z najwyższym rezultatem dla analogicznego miesiąca od początku obserwacji danych przez PZPM – dotychczasowy najwyższy wynik z września 2017 o prawie 1200 sztuk. Natomiast w porównaniu do sierpnia 2020 roku wzrost sięgnął równych 5% (4832 szt.).

Zobacz też: Rejestracje nowych pojazdów dostawczych – sierpień 2020

We wrześniu najpopularniejszą w Polsce marką pojazdów dostawczych do 3,5 tony był Fiat (845 szt.), który wyprzedził Renault (789 szt.) i Mercedesa (725 szt.).

Na kolejnych miejscach TOP 10 poszczególnych marek znalazł się Ford (697 szt.), Volkswagen (531 szt.), Toyota (290 szt.), Opel (244 szt.), Peugeot (241 szt.), Iveco (201 szt.) oraz Citroen (159 szt.).

Z kolei w TOP 10 poszczególnych modeli najwyższą lokatę uzyskał Fiat Ducato (661 szt.), wyprzedzając nieznacznie Renault Master (659 szt.) i Mercedesa Sprintera (602 szt.).

Poza podium wrześniowej “dziesiątki” znalazł się Ford Transit (277 szt.), VW Crafter (222 szt.), Iveco Daily (201 szt.), Dacia Dokker (174 szt.), Ford Transit Connect (153 szt.), VW Caddy (138 szt.) a ostatnie miejsce wśród najpopularniejszych modeli przypadło Toyocie PROACE City (122 szt.).

PS: W porównaniu do poprzednich statystyk zauważalnie w zestawieniu modeli pojawiły się małe miejskie vany, co tłumaczyć po części można tym, że polskie firmy zaczęły inwestować w bezpośrednie dostawy swoich produktów i usług.

Źródło zdjęcia: Toyota

Komentarze