Zachodniopomorskie ITD przeprowadziło akcję „bus”. Rekordzista ważył ponad 8000 kg. Oczywiście przy DMC 3500 kg. Mandaty szły w tysiącach.
Tak sobie uzmysłowiłem właśnie, że dawno na dostawczakiem.pl nie było o przeładowanych busach zatrzymanych przez ITD.
No to od razu uspokajam: na krajówce po staremu 😉 We wtorek 15 października inspektorzy ITD z zachodniopomorskiego inspektoratu przeprowadzili działania ukierunkowane na kontrole wagowe lekkich pojazdów użytkowych o dopuszczalnej masie całkowitej poniżej 3,5 tony.
Jak wynika z oficjalnego komunikatu WITD Szczecin, przeciążone dostawczaki zdradzały się poprzez ugięte opony i resory.
Wśród zatrzymanych busów było Iveco Daily, którym przewożono artykuły spożywcze. Chłodnia zważona przez zachodniopomorskich „Krokodyli” ważyła realnie 7,2 tony, ale nie była to wersja o DMC 7,2 tony.
Inspektorzy wyliczyli, że waga pojazdu była przekroczona o 3,7 tony, co daje „624% przekroczenia dopuszczalnej ładowności, która – zapewne według dokumentów pojazdu – powinna wynosić 705 kg. I tutaj ciekawe czy rzeczywiście chłodnia na bliźniakach i z windą mogła ważyć na pusto okolice 2800 kg. Szczerze wątpię…
Rekordzistą był jednak kierowca Isuzu NPR – przewożące złom japońskie auto ważyło 8,05 tony, choć w dokumentach to też była 3,5-tonówka z ładownością na poziomie 780 kg.
W sumie nie sprawdzałem poprawności tychże wyliczeń, ale WITD Szczecin podaje, że w tym wypadku przekroczenie dopuszczalnej ładowności doszło do 683%.
W obu powyższych przypadkach kierowcy zostali ukarani mandatami karnymi na łączną kwotę 6200 złotych a do tego wydano zakazy dalszej jazdy do czasu przeładowania nadmiaru towarów na inne pojazdy.
Źródło zdjęć: WITD Szczecin