Reklama

Renault Master będzie dostępny z układem 4×4

Renault Master będzie dostępny z układem 4×4

Renault wprowadza do polskiej oferty technologię X-Track, która dostępna będzie w modelach Kangoo, Trafic i Master. Do tego w gamie pojawi się Master 4×4.

Renault Pro+, dział odpowiedzialny za dostawcze samochody francuskiej marki, wprowadza do modeli Kangoo, Trafic oraz Master technologię X-Track.

Zobacz też: Renault Master chłodnia ważyło 3 tony powyżej DMC

X-Track to połączenie napędu 4×2 z samoblokującym mechanizmem różnicowym,  który działa permanentnie, czyli nie wymaga żadnej ingerencji kierowcy.

Ponadto pojazdy z oznaczeniem X-Track będą miały metalowe osłony pod silnikiem i podwoziem, a także podwyższone podwozie (o 30 milimetrów w przypadku Kangoo i Trafica oraz 40 milimetrów w przypadku Mastera).

Do tego wersja X-Track wyróżniać się będzie oponami ze specjalnym bieżnikiem Mud & Snow. Według deklaracji polskiego importera technologia X-Track będzie dostępna na krajowym rynku dopiero od września 2016 roku.

Jeżeli jednak zależy nam na czasie to już teraz taką adaptację można zamówić bezpośrednio we francuskiej firmie Poclain Véhicules, która od wielu lat jest partnerem marki Renault.

Zobacz też: VW Caddy 2.0 TDI 4Motion 110 KM – furgon 4×4 (wideo, zdjęcia)

Kolejną nowością, dostępną już od kwietnia 2016 roku, jest możliwość zamówienia modelu Master z napędem 4×4.

Za bazę może posłużyć wersja z tylnym napędem w wersji furgon lub jako podwozie z pojedynczą, ewentualnie podwójną kabiną.

Auto może mieć DMC 3,5 tony lub 4,5 tony oraz pojedyncze lub podwójne koła z tyłu, a do tego do wyboru są dwa rozstawy osi: 3 682 milimetrów i 4 332 milimetrów. Jeżeli chodzi o jednostki napędowe to do wybory jest silnik wysokoprężny 2.3 o trzech konfiguracjach mocy (125 KM, 136 KM lub 163 KM) współpracujący z manualną 6-biegową skrzynią.

Za adaptację odpowiedzialna jest niemiecka firma Oberaigner Automotive, która już wcześniej przygotowała bliźniaczego Opla Movano do napędu na obie osie.

Kierowca Renault Master 4×4 może wybrać jeden z dwóch trybów jazdy. Do poruszania się po zwykłych drogach używać można napędu tylko na tylne koła. W cięższym terenie na postoju lub do prędkości 25 km/h dołączyć można też napęd przedniej oś, a wtedy moment obrotowy będzie rozdzielony po 50% na obie osie.

Zobacz też: Używany Renault Master III dCi 135 – wóz strażacki (zdjęcia)

W trudnych warunkach terenu może być dodatkowo włączony reduktor, co zwiększa o około 40% moment obrotowy na wyjściu ze skrzyni biegów. Reduktor składa się z 2 kół przekładniowych zainstalowanych w skrzyni rozdzielczej: jedno koło ma to samo przełożenie co koło na wyjściu ze skrzyni (czyli 1:1), zaś drugie koło ma przełożenie (1:1,42).

Gdy reduktor jest wyłączony, koło skrzyni rozdzielczej o przełożeniu 1:1 jest zazębione z kołem skrzyni biegów (w trybie napędu 4×2 lub 4×4). Jednak po włączeniu reduktora koło skrzyni rozdzielczej o przełożeniu 1:1,42 jest zazębione z kołem skrzyni biegów (w trybie napędu 4×2 lub 4×4).

Renault Master 4×4 wyróżnia się podwyższonym zawieszeniem: z przodu aż o 65 milimetrów, natomiast z tyłu o 58 (koła pojedyncze) lub 45 milimetrów (“bliźniaki”).

Aby jazda po ciężkim terenie nie skończyła się uszkodzeniem podzespołów auta Master 4×4 ma zamontowane blaszane osłony pod silnikiem i pod podwoziem, które chronią m.in. miskę olejową, czy przewody hamulcowe i paliwowe biegnące pod podłogą.

Jak na razie szczegółowy cennik nie jest jeszcze znany, zarówno w przypadku modeli z technologią X-Track, jak i Mastera 4×4.

Źródło zdjęć: Renault

Komentarze