Cennik nowego Renault Master z typoszeregu XDD startuje od 133 400 zł netto za L2H2 z silnikiem 2.0 dCi 105. Auto pojawić się ma we wrześniu.
Jak wynika z oficjalnego komunikatu Renault Polska, wchodzący na rynek model Master dostępny będzie w jednej wersji wyposażeniowej nazwanej „extra”, która obejmuje m.in.:
- system multimedialny openR link z 10-calowym wyświetlaczem z bezprzewodową łącznością ze smartfonem i bezprzewodową ładowarką
- światła dzienne i mijania LED
- klimatyzacja manualna
- czujniki parkowania tylne
- system automatycznego hamowania awaryjnego
- system utrzymania pasa ruchu
- regulator prędkości z ogranicznikiem
- fotel kierowcy z podłokietnikiem i regulacją odcinka lędźwiowego
- 2-miejscowa kanapa dla pasażerów typu „mobilne biuro” ze schowkiem
Spalinowe warianty Mastera XDD bazować będą na 2-litrowym turbodieslu występującym w czterech wariantach mocy: 105 KM, 130 KM, 150 KM oraz 170 KM.
Początkowo w ofercie będzie wyłącznie 6-stopniowa manualna skrzynia biegów, ale w IV kwartale 2024 roku do sprzedaży trafić ma też automatyczna, 9-stopniowa przekładnia.
Wersje z silnikami 2.0 dCi zblokowane z mechaniczną skrzynią można już zamawiać w polskich salonach Renault – pierwsze dostawy zostały zaplanowane na wrzesień.
Z kolei wersje elektryczny Master E-Tech będzie można zamówić jeszcze tego lata a klienci będą mogli wybierać pomiędzy dwoma wielkościami baterii trakcyjnych.
Mniejsza ma pojemności 40 kWh i jest dedykowana stricte do jazdy miejskiej, natomiast wariant 87 kWh pozwalać ma na pokonanie już dłuższych pozamiejskich tras – według cyklu WLTP zasięg dochodzić ma do nawet 460 kilometrów.
Elektryczny wariant typoszeregu XDD w odmianie 4 t DMC ma mieć ładowność dochodzącą do 1625 kg DMC i może holować przyczepy o masie do 2,5 tony.
Zużycie energii wersji z akumulatorem o pojemności 87 kWh wynosić ma – według deklaracji producenta – jedynie 21 kWh/100 km w cyklu WLTP.
Szybkie ładowanie prądem stałym DC o mocy 130 kW pozwalać ma na uzyskanie 229 km zasięgu w 30 minut, natomiast ładowanie prądem zmiennym AC w zakresie 10-100% przy użyciu ładowarki 22 kW AC zająć ma mniej niż 4 godziny.
Źródło zdjęć: Renault