Reklama

 

Renault Trafic SpaceNomad – kamper z podnoszonym dachem

Renault Trafic SpaceNomad – kamper z podnoszonym dachem

Nowe Renault Trafic SpaceNomad to kamper z podnoszonym dachem. Na wybranych europejskich rynkach pojawi się na początku 2022 roku.

Trafic SpaceNomad dostępny ma być w dwóch wersjach nadwozia. Takiego rozwiązania nie oferuje ani VW California, ani Mercedes w gamie Marco Polo.

Na zakończonych kilka dni temu targach Caravan Salon w Düsseldorfie marka Renault zaprezentowała nowego kampera opracowanego na bazie modelu Trafic przez francuską firmę zabudowującą Pilote.

Oferowany na rynku szwajcarskim od 2020 roku Trafic SpaceNomad pojawi się teraz w na kolejnych rynkach, w tym w Niemczech, Austrii, Belgii, Danii i Francji.

Jeszcze nie wiadomo, czy ta rekreacyjna wersja Trafica z podnoszonym dachem będzie dostępna również i w Polsce.

Według mojej skromnej opinii mogłaby być ciekawym uzupełnieniem a może nawet i konkurencją dla Volkswagena Californii oraz Mercedesa i jego rodziny Marco Polo.

Zobacz też: Renault Trafic 2021 – facelifting na 40-lecie modelu

Jednokomorowy zlew, szafki czy rozkładany stolik – to elementy, które są standardem w tej klasie kampervanów.

Nowy kampervan oferowany ma być w dwóch długościach nadwozia z 4- lub 5-miejscową konfiguracją foteli (tylna kanapa może być dla 2 albo 3 osób).

Do napędu służyć ma 2-litrowy turbodiesel dostępny w wersjach mocy 110 KM, 150 KM oraz 170 KM.

Z wysokoprężnym silnikiem M9R zblokowana może być 6-biegowa manualna skrzynia lub 6-stopniowa dwusprzęgłowy “automat” EDC (opcja tylko dla dwóch mocniejszych wersji turbodiesla).

Renault Trafic SpaceNomad wyposażony ma być w dwupalnikową kuchenkę połączoną ze zlewem i z zlewozmywakiem.

Zobacz też: Mercedes-Benz Marco Polo Horizon – kolejny kamper w rodzinie

Tak wygląda szkic techniczny z wymiarami zewnętrznymi Trafica SpaceNomad. Od góry wersja L1 a poniżej L2.

Na pokładzie nowego kampervana poza markizą o wymiarach 220 cm x 235 cm ) znajdzie się także 49-litrowa lodówka czy zewnętrzny prysznic. Dodatkowo izolowana zabudowa tylnej cześci Trafica w chłodniejsze dni wspomagana jest przez ogrzewanie postojowe o mocy 2 kW.

Produkowany w zakładach w Sandouville we Francji, a wiec tam, gdzie reszta wersji typoszeregu X82, oferuje dwa miejsca do spania.

Pod podnoszonym dachem znajdziemy materac o wymiarach 120 x 200 cm, natomiast rozkładaną kanapę na dole szybko można przekształcić w łóżko o wymiarach 130 x 185 cm.

Źródło zdjęć: Renault

Komentarze