Reklama
Ford MegaPromocja

Renault Trafic 2021 – facelifting na 40-lecie modelu

Renault Trafic 2021 – facelifting na 40-lecie modelu

Nowy przód, deska rozdzielcza czy systemy bezpieczeństwa to tylko część zmian w Renault Trafic 2021 – kolejny facelifting na 40-lecie modelu.

Pod koniec kwietnia 2019 roku Renault zaprezentowało pierwsze zdjęcia i grafiki odświeżonego Trafica X82, a już znowu model ten doczekał się kolejnej kuracji odświeżającej.

Zobacz też: Test: Renault Trafic 2.0 dCi 170 EDC – X82 po liftingu (wideo, zdjęcia)

Przeprojektowana maska z przetłoczeniami, nowe reflektory Full LED czy zderzak ze światłami przeciwmgłowymi – to tylko część zmian wprowadzonych w Renault Trafic 2021.

Nowy pas przedni z reflektorami Full LED, przeprojektowany grill oraz maska z przetłoczeniami to tylko cześć zmian wprowadzonych na 40-lecie modelu Trafic.

Minibus otrzyma także nowy wzór 17-calowych obręczy ze stopów lekkich, a w gamie kolorów nadwozia pojawić się ma widoczny na głównym zdjęciu lakier Rouge Carmin.

W środku Trafic 2021 zyska całkowicie nową deskę rozdzielczą wraz z kierownicą znaną już z innych osobowych modeli Renault.

Jak deklaruje producent, wszystkie schowki mają mieć pojemność do 86 litrów, a kolejną nowością jest znana już z Masterki wysuwana szuflada przed pasażerem.

Zobacz też: Test z Czytelnikiem: Renault Master 2.3 dCi 165 (wideo, zdjęcia)

Całkowicie nowa deska rozdzielcza z inną kierownicą czy gałką zmiany biegów prezentuje się bardzo dobrze.

W centralnym miejscu kokpitu pojawi się nawet 8-calowy dotykowy wyświetlacz, którego system EASY LINK będzie kompatybilny z Android Auto oraz Apple CarPlay.

Pasażerskie odmiany Trafica dalej będą występować w dwóch wariantach długości nadwozia z miejscem do 9 osób (w tym kierowca).

Na liście wyposażenia zmodernizowanego Trafica pojawić się ma już aktywny tempomat, asystent pasa ruchu czy asystent martwego pola, bo tych elementów nie udało się już “upchnąć” w modelu 2019.

Najbardziej luksusowa wersja SpaceClass dalej będzie oferować m.in. ledowe oświetlenie dla pasażerów oraz rozkładany stolik oraz obrotowe fotele w drugim rzędzie siedzeń.

Gama jednostek napędowych składać się ma z 3 silników wysokoprężnych: 110 dCi (dostępny tylko dla wariantu kombi), 150 dCi (mocniejszy o 5 KM niż w dotychczas oferowanej wersji 145 dCi) oraz topowej odmiany 170 dCi.

W przypadku dwóch najmocniejszych wariantów 2-litrowego silnika M9R klienci będą mogli korzystać z 6-stopniowej dwusprzęgłowej przekładni EDC (z ang. Efficient Dual Clutch).

Dla wersji 170 KM taka zautomatyzowana przekładnia to standard, natomiast dla wariantu 150 KM będzie to opcja.

Zobacz też: Ford Transit Custom Trail – pierwsza jazda (wideo, zdjęcia)

Od 1980 roku sporo zmieniło się nie tylko w kwestii wyglądu Trafica!

Warto w tym miejscu zwrócić uwagę, że francuski producent nie wspomina o wprowadzeniu elektrycznej jednostki napędowej, ani o hybrydowych odmianach, ale czy takie silniki pojawią się jednak w ofercie? Czas pokaże…

Renault Trafic 2021 będzie dostępny początkowo dla wersji osobowych kombi oraz SpaceClass od drugiej połowy kwietnia przyszłego roku, natomiast w furgony po modernizacji wejdą na rynek pod koniec 2021 roku.

Źródło zdjęć: Renault

Komentarze