Reklama

Renault Trafic 2021 – facelifting na 40-lecie modelu

Renault Trafic 2021 – facelifting na 40-lecie modelu

Nowy przód, deska rozdzielcza czy systemy bezpieczeństwa to tylko część zmian w Renault Trafic 2021 – kolejny facelifting na 40-lecie modelu.

Pod koniec kwietnia 2019 roku Renault zaprezentowało pierwsze zdjęcia i grafiki odświeżonego Trafica X82, a już znowu model ten doczekał się kolejnej kuracji odświeżającej.

Zobacz też: Test: Renault Trafic 2.0 dCi 170 EDC – X82 po liftingu (wideo, zdjęcia)

Przeprojektowana maska z przetłoczeniami, nowe reflektory Full LED czy zderzak ze światłami przeciwmgłowymi – to tylko część zmian wprowadzonych w Renault Trafic 2021.

Nowy pas przedni z reflektorami Full LED, przeprojektowany grill oraz maska z przetłoczeniami to tylko cześć zmian wprowadzonych na 40-lecie modelu Trafic.

Minibus otrzyma także nowy wzór 17-calowych obręczy ze stopów lekkich, a w gamie kolorów nadwozia pojawić się ma widoczny na głównym zdjęciu lakier Rouge Carmin.

W środku Trafic 2021 zyska całkowicie nową deskę rozdzielczą wraz z kierownicą znaną już z innych osobowych modeli Renault.

Jak deklaruje producent, wszystkie schowki mają mieć pojemność do 86 litrów, a kolejną nowością jest znana już z Masterki wysuwana szuflada przed pasażerem.

Zobacz też: Test z Czytelnikiem: Renault Master 2.3 dCi 165 (wideo, zdjęcia)

Całkowicie nowa deska rozdzielcza z inną kierownicą czy gałką zmiany biegów prezentuje się bardzo dobrze.

W centralnym miejscu kokpitu pojawi się nawet 8-calowy dotykowy wyświetlacz, którego system EASY LINK będzie kompatybilny z Android Auto oraz Apple CarPlay.

Pasażerskie odmiany Trafica dalej będą występować w dwóch wariantach długości nadwozia z miejscem do 9 osób (w tym kierowca).

Na liście wyposażenia zmodernizowanego Trafica pojawić się ma już aktywny tempomat, asystent pasa ruchu czy asystent martwego pola, bo tych elementów nie udało się już “upchnąć” w modelu 2019.

Gama jednostek napędowych składać się ma z 3 silników wysokoprężnych: 110 dCi (dostępny tylko dla wariantu kombi), 150 dCi (mocniejszy o 5 KM niż w dotychczas oferowanej wersji 145 dCi) oraz topowej odmiany 170 dCi.

Zobacz też: Ford Transit Custom Trail – pierwsza jazda (wideo, zdjęcia)

Najbardziej luksusowa wersja SpaceClass dalej będzie oferować m.in. ledowe oświetlenie dla pasażerów oraz rozkładany stolik oraz obrotowe fotele w drugim rzędzie siedzeń.

W przypadku dwóch najmocniejszych wariantów 2-litrowego silnika M9R klienci będą mogli korzystać z 6-stopniowej dwusprzęgłowej przekładni EDC (z ang. Efficient Dual Clutch).

Dla wersji 170 KM taka zautomatyzowana przekładnia to standard, natomiast dla wariantu 150 KM będzie to opcja.

Od 1980 roku sporo zmieniło się nie tylko w kwestii wyglądu Trafica!

Warto w tym miejscu zwrócić uwagę, że francuski producent nie wspomina o wprowadzeniu elektrycznej jednostki napędowej, ani o hybrydowych odmianach, ale czy takie silniki pojawią się jednak w ofercie? Czas pokaże…

Renault Trafic 2021 będzie dostępny początkowo dla wersji osobowych kombi oraz SpaceClass od drugiej połowy kwietnia przyszłego roku, natomiast w furgony po modernizacji wejdą na rynek pod koniec 2021 roku.

Źródło zdjęć: Renault

Komentarze