Reklama

Renault Trafic po faceliftingu w salonach od lutego 2022

Renault Trafic po faceliftingu w salonach od lutego 2022

Cennik zaczyna się od 94 000 zł netto – Renault Trafic po kolejnym faceliftingu pojawić się ma w polskich salonach od lutego 2022 roku.

Polscy dealerzy Renault rozpoczęli już zbieranie zamówień na najnowsze wcielenie Trafica w wersjach furgon oraz platforma do zabudowy. To dosyć ciekawa sytuacja, gdyż produkowana od 2014 roku III generacja oznaczona typoszeregiem X82 przeszła w 2019 roku, a więc całkiem niedawno kurację odmładzającą.

Wówczas Trafic otrzymał m.in. przeprojektowany pas przedni z nowymi reflektorami ze światłami LED do jazdy dziennej a do gamy silnikowej trafiła zmodernizowana jednostka M9R o pojemności 1997 ccm.

Reklama

Zobacz też: Test: Renault Trafic 2.0 dCi 170 EDC – X82 po liftingu (wideo, zdjęcia)

Renault Polska informuje, że zmodernizowany Trafic „dzięki wprowadzonym zmianom samochód znacząco zyskał na jakości postrzeganej”.

Teraz „X82-ka” po raz kolejny przeszła modernizację, która objęła ponownie przód auta – seryjne reflektory Full LED czy zaprojektowany od nowa zderzak oraz inny grill to najbardziej rzucające się w oczy elementy przeprowadzonego faceliftingu.

Do tego dodać można nową antenę radiową i nowe 17-calowe obręcze kół ozdobione „bardziej eleganckimi kołpakami”.

Kolejne zmiany zaszły też pod maską, gdzie nie spotkamy w najsłabszej wersji 95-konnego silnika o pojemności 1598 ccm (kod R9M).

Teraz gama 4-cylindrowych turbodiesli Blue dCi z rodziny M9R oferowana jest w wariantach mocy 110 KM, 130 KM, 150 KM oraz 170 KM, z czego w dwóch najmocniejszych wersjach 2-litrowego silnika klienci mogą wybrać poza 6-biegową manualną skrzynią także przekładnię EDC o takiej samej liczbie przełożeń.

Jak informuje w komunikacie prasowym Renault Polska, cała gama silnikowa spełnia normy emisji spalin Euro 6d-Full.

We wnętrzu klienci znajdą już całkowicie odmienioną deskę rozdzielczą wraz z nową kierownicą.

Francuski producent chwali się, że w kabinie Trafica 2022 umieścili sporo schowków o pojemności ponad 88 litrów, z czego 54-litrowy schowek to ten pod dwumiejscową kanapą dla pasażerów.

Zobacz też: Renault Trafic 2021 – facelifting na 40-lecie modelu

Renault Trafic X82 dalej będzie dostępne m.in. jako furgon z dwoma wysokościami dachu oraz dwoma długościami nadwozia. Na zdjęciu widać wersje L1H1 oraz L2H1.

Najnowsze X82 można będzie zamówić z systemem multimedialnym Easy Link z 8-calowym wyświetlaczem obsługującym Android Auto oraz Apple CarPlay.

Zmodernizowane Renault Trafic, tak jak poprzednie wersje, oferowane będzie z nadwoziem furgon w dwóch długościach i wysokościach nadwozia, które oferują kubaturę ładowni od 5,8 do 8,9 m3.

Korzystając ze specjalnych przycisków w kluczyku stacyjki lub na karcie hands free, kierowca może zablokować lub odblokować drzwi kabiny lub paki.

Na liście opcji dostępne jest mocniejsze oświetlenie wnętrza lampami LED o mocy 500 lumenów, a więc 5-krotnie silniejszym światłem od standardowej lampy halogenowej.

Zobacz też: Renault Trafic SpaceNomad – kamper z podnoszonym dachem

Renault Trafic wersji L2 z otwieraną przegrodą w ścianie grodziowej pozwala przewieźć rury czy deski o długości dochodzącej do 4,15 metra.

Kolejną nowością są nowe systemy wspomagania prowadzenia pojazdu (ADAS).

Wśród ponad dziesięciu dostępnych układów znaleźć można np. aktywny tempomat, automatyczne światła drogowe, system kontroli pasa ruchu, system monitorowania martwego pola, aktywny system wspomagania nagłego hamowania, czy system rozpoznawania znaków drogowych z ostrzeganiem o przekroczeniu dozwolonej prędkości.

Najtańszy w cenniku furgon L1H1 ze 110-konnym silnikiem 2.0 Blue dCi kosztuje 94 000 zł netto/115 620 zł brutto, ale wtedy otrzymamy „blaszkę” bez klimatyzacji.

Do zamówienia jest też platforma do zabudowy L2, która dostępna jest z silnikiem 150 KM (105 700 zł netto/130 011 zł brutto) lub 170 KM (109 700 zł netto/134 931 zł brutto) – obie te wersje występują wyłącznie z pakietem Pack Clim (m.in. klimatyzacja manualna, elektrycznie regulowane lusterka, kanapa 2-miejscowa po stronie pasażera z przodu z dodatkowym schowkiem pod siedziskiem).

Źródło zdjęć: Renault

Podziel się: