Deska rozdzielcza dostawczego Peugeota Boxera X250 będzie mieć składany wolant zamiast kierownicy i 20-calowy zestaw wskaźników.
FACS (Future Automotive Cockpit & Storage) to zakończony pod koniec października 2021 roku projekt, w który zaangażowało się kilka portugalskich podmiotów a całość współfinansował Europejski Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Inicjatorem tego studium była portugalska firma Simoldes Plásticos pracująca od dziesiątek lat dla branży automotive przy produkcji m.in. plastikowych elementów do kabin samochodowych. Dzięki wsparciu CEiiA (Centro de Engenharia e Desenvolvimento) oraz przy pomocy centrum badawczego ESAD–IDEA (Escola Superior de Artes e Design) udało się zaprojektować modułową deskę rozdzielczą dla samochodów dostawczych przyszłości.
W prace włączył się też koncern Stellantis posiadający w Portugalii fabrykę w Mangualde produkującą vany i kombivany typoszeregu K9. Co ciekawe bazą, dla której opracowano cały projekt nowego kokpitu i schowków był biały Peugeot Boxer X250 w wersji L2H2.
Zobacz też: Fiat Doblo 2022 – piąty klon bazujący na typoszeregu K9
Z jednej strony montowana we włoskiej fabryce deska rozdzielcza ostatni raz była zmodernizowana w 2014 roku i przydała by się jej rzeczywiście powiew świeżości, ale w zasadzie można to powiedzieć o całej konstrukcji X250, która na rynku pojawiła się w… 2006 roku i chyba zostanie z nami jeszcze długie lata.
W każdym razie warto przyjrzeć się rozwiązaniom zaproponowanym przez portugalskich stylistów i inżynierów, bo część z nich jest naprawdę dobrze przemyślana.