Sprinter Super Single na robocie – ponad 4100 kg na tylnej osi

Sprinter Super Single na robocie – ponad 4100 kg na tylnej osi

Wyspiarze też potrafią… Mercedes Sprinter Super Single został złapany na nie do końca legalnej robocie. Wyszło ponad 4100 kg na tylnej osi.

Na początek małe wprowadzenie: Mercedes wprowadził wraz z typoszeregiem W906 wariant o DMC 4,6 tony, który posiadał pojedyncze koła na tylnej osi.

Na charakterystyczne tylne felgi (inne niż na przedniej osi z 3,5-tonowych wariantów) przystosowano do znoszenia większych obciążeń i obuto je w szerokie opony w rozmiarze 285/65 R 16 C.

Reklama

W ten oto sposób wersja Super Single była niejako połączeniem 3,5-tonówki z 5-tonówką a celem takiego wariantu oznaczanego z cyfrą „4” (np. 411 CDI) było m.in. uzyskanie w furgonie większej przestrzeni pomiędzy nadkolami, aby mogła tam się zmieścić europaleta ustawiona dłuższym bokiem.

Izoterma wewnętrzna z agregatem była zapakowana od podłogi po sam sufit…Zresztą nie tylko w Wielkiej Brytanii tak się wozi chłodniami towary 😉

I teraz po tym wprowadzeniu przechodzimy do sytuacji z 16 grudnia ze Sprinterem Super Single w roli głównej. Brytyjscy funkcjonariusze z Greater Manchester Police zatrzymali chłodnię przewożącą drób, która zarejestrowana była z 3,5-tonowym DMC.

Jednak pomiar realnej masy wykazał, że „906-tka” ważyła realnie 6040 kg, z czego tylko na tylnej osi spoczywała masa 4120 kg. Ostatecznie brytyjscy policjanci ukarali kierowcę chłodni grzywną w wysokości 900 funtów oraz zakazali dalszej jazdy do czasu rozładunku nadmiaru towaru.

Źródło zdjęć: Police

Podziel się: