Reklama
Iveco

Sprinter w fatalnym stanie z 2 tonami ponad DMC – ustalenia śledczych

Sprinter w fatalnym stanie z 2 tonami ponad DMC – ustalenia śledczych

‘Do wypadku doszło na obwodnicy Lublina w nocy z 22 na 23 lipca. Mercedes Sprinter w fatalnym stanie miał 2 tony ponad DMC – ustalenia śledczych budzą grozę!

Niejednokrotnie poruszałem temat przeładowanych busów. Nie piszę o tym niemal powszechnym zjawisku dla kliknięć czy lajków (spotkałem się już z takimi opiniami).

Chodzi po prostu o świadomość, że przeciążony o kilka ton dostawczak jest przede wszystkim niebezpieczny dla samego kierowcy i innych użytkowników dróg.

Pisałem ostatnio o wypadku na S12. Jadący w kierunku Zamościa Mercedes Sprinter na odcinku pomiędzy węzłami Sławinek i Czechów, przewrócił się na lewy bok po wystrzale jednej z tylnych opon.

Zobacz też: W przeładowanym Sprinterze wystrzeliła opona – dwie osoby ranne

W wyniku tego wypadku dwie osoby – kierowca i pasażer furgonu – zostali ranni i trafili do szpitala w Lublinie. Niestety, jadąca z drogą ekspresową S19 33-latka z Pabianic zatrzymała swój zestaw, aby pomóc poszkodowanym ze Sprintera i nieświadoma, że jest na wiadukcie spadła z wysokości około 14 metrów.

Już na miejscu biegły z zakresu techniku samochodowej ustalił, że dwie przednie opony dostawczego Mercedesa miały po 9 lat. Teraz wyszły na jaw kolejne fakty.

Redaktorzy z portalu lublin112.pl ustalili, że przednie opony miały też inny bieżnik a tylna lewa opona miała rozwarstwienia i była już bieżnikowana. Do tego elementy nośne pojazdu nosiły liczne ślady pęknięć i złamań a naprawiano je chałupniczymi metodami za pomocą spawarki.

Zabezpieczony po wypadku furgon został także zważony przez inspektorów z lubelskiego oddziału ITD – okazało się, że Sprinter w momencie wypadku był przeładowany o blisko 2 tony.

Zobacz też: Złamane Iveco wiozło spożywkę. Pęknięta rama i 3 tony ponad DMC

I na koniec jeszcze jedna informacja uzyskana przez redakcję lublin112.pl – zaledwie dwa miesiące wcześniej ten sam Mercedes Sprinter zaliczył pozytywnie okresowe badanie techniczne…

Kolejnym etapem całego postępowania będzie zapewne sprawa w sądzie, gdzie informacje o stanie technicznym pojazdu i jego wadze będą miały wpływ na wydany przez sąd wyrok. A potem na tenże wyrok może powołać się ubezpieczyciel odmawiając wypłaty odszkodowania czy np. poszkodowany pasażer skarżąc kierowcę Sprintera w procesie cywilnym.

Źródło zdjęć: lublin112.pl

Komentarze