To już oficjalne zdjęcia i informacje prasowe! Silniki, dane techniczne i wyposażenie Toyoty PROACE CITY i jej osobowej wersji PROACE CITY Verso.
Toyota PROACE CITY to kompaktowy van będący bliźniaczą konstrukcją Citroëna Berlingo III i Peugeota Partnera III, ale też Opla Combo E.
Według wcześniejszych zapowiedzi, jego oficjalna premiera odbędzie się 30 kwietnia na Commercial Vehicle Show 2019 w Bristolu.
Bazujący na wspólnej platformie EMP2 mały dostawczak występować będzie w dwóch wersjach nadwoziowych: krótszej o długości 4403 mm oraz długiej 4753 mm.
Co ciekawe, obie odmiany mogą otrzymać 2 lub 3 miejsca siedzące z przodu oraz nadwozie przeszklone do połowy lub w pełni. Dłuższa wersja jest również dostępna jako 5-osobowy furgon brygadowy.
Zobacz też: Citroën Berlingo Van III – w sprzedaży od I kwartału 2019 roku
Do tego klienci – poza długością nadwozia – mogą wybierać wśród wersji furgon oraz typowo osobowej Verso.
Gama jednostek napędowych składać się ma z 3-cylindrowego turbodoładowanego silnika 1.2 oraz jednostek wysokoprężnych 1.5 oraz prawdopodobnie 1.6.
Paleta silników oferować ma moc od 75 do 130 KM a klienci będą mogli wybrać pomiędzy manualną 6-stopniową skrzynią oraz 8-stopniowym „automatem”.
W standardzie PROACE CITY otrzymał pakiet Toyota Safety Sense, w którego skład wchodzi układ zapobiegania zderzeniom z poprzedzającym samochodem (PCS), asystent rozpoznawania znaków drogowych (RSA), system ostrzegania o opuszczaniu pasa ruchu (LKA) oraz tempomat.
Zobacz też: Berlingo, Partner i Combo z tytułem International Van of the Year 2019
Wnętrze vana Toyoty niemal nie różni się od pozostałych klonów. Jedynie logotyp na kierownicy wyróżnia na pierwszy rzut oka PROACE CITY od np. Berlingo czy Partnera.
Toyota PROACE CITY może być wyposażona w 8-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego, współpracujący m.in. z funkcją MirrorLink dostępną dla wybranych smartfonów, czy Apple CarPlay z Siri oraz Android Auto z asystentem Google.
Zobacz też: Toyota PROACE i PROACE Verso z gwarancją na milion kilometrów
Po zamontowaniu haka maksymalnie PROACE CITY może uciągnąć przyczepę o dopuszczalnej masie całkowitej do 1500 kilogramów.
Wersja krótka vana pomieści 3,3 m3 ładunku, a z opcjonalnym systemem Smart Cargo kolejne 0,5 m3.
W przypadku odmiany długiej te parametry paki to odpowiednio 3,9 m3 oraz 4,3 m3.
Według oficjalnych danych maksymalna ładowność oby odmian nadwoziowych dochodzić może do 1000 kg.
Jak na razie Toyota Motor Poland nie podała oficjalnego cennika, ani daty wprowadzenia swojego małego dostawczaka do polskiej oferty.
Źródło zdjęć: Toyota