Reklama

Turbo niskie Daily – do czyszczenia separatorów i przepompowni

Turbo niskie Daily – do czyszczenia separatorów i przepompowni

To turbo niskie Iveco Daily służy na co dzień w Krakowie do czyszczenia separatorów i przepompowni w garażach podziemnych.

Muszę przyznać, że trochę zeszło z publikacją tego artykułu. A wszystko zaczęło się od Tomka, stałego Czytelnika dostawczakiem.pl, który pod koniec września 2023 roku wysłał do mnie na mail zdjęcie ze swojego wideorejestratora, na którym widać zielonego Iveco Daily ze specjalistyczną zabudową przy rondzie Mogilskim w Krakowie.

Wrzuciłem to zdjęcie na instagrama dostawczakiem.pl i odezwał się w komentarzu pod postem Karol, który wraz z bratem prowadzi specjalizującą się w udrażnianiu i czyszczeniu kanalizacji firmę – okazało się, że zielony Dajlak to ich auto.

Reklama

Chłopaki z Krakowa nie narzekają na brak zleceń, więc trochę musiałem poczekać na zdjęcia i nieco więcej informacji o ich oryginalnym pojeździe z obniżoną kabiną.

Daily zostało sprowadzone do Polski w 2020 roku z Francji i jest powoli przywracane do stanu idealnego. Ostatnio po przemalowaniu w całości na ciemnozielony kolor otrzymało firmowe oklejenie m.in. z numerem kontaktowym.

Do Polski auto zostało sprowadzone w 2020 roku z Francji i w momencie zakupu kierowcy drzwi były pokrzywione i miały szybę z plexi zamontowaną na śrubie a reszta szyb była zrobiona ze szkła.

Dlatego na wzór prawej strony zamówione zostały 2 sztuki szklanej szyby, co okazało się dobrym posunięciem, bo jedna z nich strzeliła zanim naprawiony został mechanizm podnoszenia. Bo warto wiedzieć, że auto ma elektrycznie podnoszone szyby a nawet elektrycznie sterowane lusterka.

Iveco Daily 45-10 z roku 1997 jest zarejestrowane jako pojazd specjalny z DMC 4600 kg i służy przede wszystkim do czyszczenia separatorów i przepompowni w niskich garażach podziemnych. Sprawdza się również przy czyszczeniu kanalizacji oraz różnych innych zbiorników w garażach podziemnych.

Zabudowa wykonana przez francuską firmę Huwer składa się m.in. z „beczki” 1500 litrów na wodę brudną, i drugiej o pojemności 500 litrów na wodę czystą. Do tego znajdziemy tam pompę wody SACAVI 84l.min/250bar oraz pompę ssącą DEMAG WITTIG SLS 34.

W międzyczasie Dajlak doczekał się nowego ciemnozielonego malowania a – co ciekawe – wszelkie inne modyfikacje były wykonywane we własnym zakresie. Kolejnym etapem ma być modernizacja szoferki.

Warto dodać, że pod maską pracuje turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 2799 ccm i mocy 103 KM.

Na koniec pozostaje życzyć długiego i bezproblemowego użytkowania tego turbo niskiego Daily – a przyznam, że taka obniżona kabina może być inspiracją dla domorosłych tunerów i fanów tego włoskiego dostawczaka 😉

Źródło zdjęć: 24h-pogotowiekanalizacyjne.pl

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

trzynaście − 9 =