Reklama

W 2022 roku sprowadzono do Polski o niemal 20% mniej LCV

W 2022 roku sprowadzono do Polski o niemal 20% mniej LCV

W 2022 roku nie tylko sprzedano mniej nowych aut dostawczych. Kryzys widać też w o blisko 20% mniejszej liczbie LCV sprowadzonych do Polski.

Jak podaje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar w ciągu minionego 2022 roku do Polski sprowadzono łącznie 66 792 samochodów użytkowych z DMC do 3,5 tony.

W porównaniu do importu z 2021 roku to aż o 18,5% mniej, co oznacza, że w najbliższym czasie ceny używanych dostawczaków nie powinny spadać a przy dalszych problemach z dostępnością nowych LCV nawet ceny wywoławcze używanych vanów mogą rosnąć. Powodem takiego stanu rzeczy jest kilka, w tym wysokie notowania kursu euro w stosunku do złotówki.

Reklama

Oczywiście najpopularniejszymi silnikami w sprowadzonych do kraju w 2022 roku dostawczaków napędzają jednostki wysokoprężne – ich udział to aż 94% i jest to gorszy wynik niż w 2021 roku o 0,6%.

Na drugim miejscu są silniki spalinowe (5,6%) a ich udział w 2022 roku wzrósł o 0,4%. Na trzeciej pozycji są elektryczne vany (0,3%) i jako jedyne zanotowały minimalnie większe zainteresowanie, dokładnie o 0,2%.

Najpopularniejsze importowane marki i modele aut dostawczych w 2022 roku

Według danych IBRM Samar wśród najpopularniejszych marek lekkich użytkowych samochodów do 3,5 tony DMC importowanych do Polski w minionym roku było:

  1. Renault (11 739 szt.)
  2. Volkswagen (8188 szt.)
  3. Fiat (7807 szt.)
  4. Opel (6445 szt.)
  5. Citroen (5486 szt.)
  6. Mercedes (5415 szt.)
  7. Peugeot (5390 szt.)
  8. Ford (5285 szt.)
  9. Iveco (4262 szt.)
  10. Nissan (1987 szt.)
  11. Dodge (1987 szt.)
  12. Toyota (542 szt.)
  13. Renault Trucks (537 szt.
  14. Mitsubishi (240 szt.)
  15. Hyundai (199 szt.)

Z kolei, jeżeli wziąć pod uwagę konkretne modele cieszące się wzięciem na rynku wtórnym, ewidentnie w TOP 15 wygrywa Renault Master, które jest także liderem w rejestracji nowych aut do 3,5 tony w Polsce w 2022 roku. Natomiast cała pierwsza “piętnastka” wygląda następująco:

  1. Renault Master (5640 szt.)
  2. Fiat Ducato (4803 szt.)
  3. Iveco Daily (4260 szt.)
  4. Renault Trafic (4168 szt.)
  5. VW Transporter (3827 szt.)
  6. Opel Vivaro (3715 szt.)
  7. Mercedes Sprinter (3515 szt.)
  8. Peugeot Boxer (2638 szt.)
  9. Citroen Jumper (2550 szt.)
  10. Ford Transit (2521 szt.)
  11. VW Caddy (1948 szt.)
  12. Fiat Doblo (1793 szt.)
  13. Opel Movano (1734 szt.)
  14. Renault Kangoo (1697 szt.)
  15. Citroen Berlingo (1658 szt.).

Źródło zdjęcia: dostawczakiem.pl

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

trzy × trzy =