W lutym 2024 nastąpił znaczny wzrost importu używanych aut dostawczych do Polski w porównaniu do lutego minionego roku.
Jak informuje Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar na podstawie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów, w lutym 2024 roku sprowadzono do kraju 6938 samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony.
Jest to wynik o aż 43,2% lepszy niż w analogicznym miesiącu minionego roku. Łącznie w okresie od początku stycznia do końca lutego import używanych vanów do Polski zamknął się w liczbie 13 674 szt., co oznacza lepszy o 34,7% wynik, niż w tym samym czasie 2023 roku.
Niezmiennie wśród sprawdzonych do kraju LCV królują pojazdy napędzane silnikami wysokoprężnymi (93,1%) a następnie te z benzynowymi silnikami (6,6%) oraz z napędem elektrycznym (0,3%).
Zarówno w przypadku silników Diesla oraz tych benzynowych średni wiek importowanych dostawczaków kształtuje się w granicach 11,5 roku. Najmłodsze są sprowadzane e-van – ich średni wiek to nieco ponad 6,5 roku.
IBRM Samar informuje, że pod względem popularności importowanych w styczniu i lutym 2024 roku marek LCV były:
- Renault (2370 szt.)
- Volkswagen (1713 szt.)
- Fiat (1478 szt.)
- Ford (1308 szt.)
- Opel (1229 szt.)
- Mercedes-Benz (1139 szt.)
- Peugeot (1057 szt.)
- Citroen (1003 szt.)
- Iveco (871 szt.)
- Nissan (384 szt.)
- Dodge (298 szt.)
- Toyota (135 szt.)
- Renault Trucks (77 szt.)
- Mitsubishi (62 szt.)
- MAN (47 szt.)
Z kolei wśród najczęściej importowanych w styczniu oraz lutym konkretnych modeli lekkich pojazdów użytkowych do 3,5 tony ranking TOP 15 prezentuje się następująco:
- Renault Master (1133 szt.)
- Fiat Ducato (928 szt.)
- Renault Trafic (874 szt.)
- Iveco Daily (871 szt.)
- Volkswagen Transporter (788 szt.)
- Mercedes Sprinter (745 szt.)
- Opel Vivaro (706 szt.)
- Ford Transit (497 szt.)
- Peugeot Boxer (469 szt.)
- Citroen Jumper (443 szt.)
- Volkswagen Caddy (437 szt.)
- Opel Movano (347 szt.)
- Fiat Doblo (334 szt.)
- Renault Kangoo (329 szt.)
- Volkswagen Crafter (323 szt.).