Reklama

W kurierce brak resora to nie problem. Sprinter w rękach ITD

W kurierce brak resora to nie problem. Sprinter w rękach ITD

Jak widać na powyższym zdjęciu w kurierce brak resora to nie problem. Brak „ręcznego” też nie… Mercedesa Sprintera zatrzymano na S16.

Mówi się, że żelazo nie klęka. Może i nie klęka, ale może – na przykład przez korozję – zmniejszyć swoją wytrzymałość na wyginanie.

Czy tak było w przypadku zatrzymanego w czwartek 9 lutego Mercedesa Sprintera? Ciężko stwierdzić. Natomiast fakty są takie, że kurierskie W903 wpadło w oko olsztyńskich „Krokodyli” prowadzących działania na S16 z powodu przechylenia nadwozia na prawą stronę.

Reklama

Po zatrzymaniu jadącego obwodnicą Olsztyna furgonu okazało się, że pióro resora jest pęknięte, ale dalsza weryfikacja stanu technicznego ujawniła kilka kolejnych usterek.

Pęknięty tylny prawy resor był powodem zatrzymania „blaszki” na obwodnicy Olsztyna. Potem doszły kolejne usterki.

Inspektorzy OTD wykryli także nadmierny luz na końcówce drążka kierowniczego, awarie systemu poduszek powietrznych SRS, uszkodzenie zwijaczy pasów bezpieczeństwa a także liczne usterki oświetlenia „903-ki”.

Poza tym „Krokodyle” zauważyli nieprawidłowe działanie hamulca pomocniczego oraz niedziałające wycieraczki.

Kontrola kurierskiego Sprintera zakończyła się zakazem dalszej jazdy i zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego. Kierowca ukarany został także mandatem karnym.

Źródło zdjęć: WITD Olsztyn

Podziel się: