Reklama

Wiekowe Renault Messenger ważyło 10 560 kilogramów!

Wiekowe Renault Messenger ważyło 10 560 kilogramów!

Na punkcie kontrolnym w Byczynie opolscy inspektorzy ITD zatrzymali do kontroli Renault Messenger, które zamiast 3,5 tony ważyło ponad 10,5 tony.

Inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Opolu prowadzili działania na punkcie kontrolnym w Byczynie, gdzie znajduje się system preselekcyjnego ważenia pojazdów.

Jednym ze sprawdzonych samochodów było wiekowe Renault Messenger, którego dopuszczalna masa całkowita nie powinna przekroczyć 3,5 tony. Jednak po pomiarach dokonanych przez inspektorów okazało się, że rzeczywista masa Messengera wynosiła dokładnie 10 560 kilogramów, co oznacza przekroczenie DMC aż o 7 060 kilogramów!

Reklama

Zobacz też: Używany dostawczak – poradnik kupującego (zdjęcia)

Analiza okazanych do kontroli dokumentów potwierdziła, iż kierowca podjął się przewozu ładunku płyt MDF o wadze 7 500 kg,  pomimo tego, że w dowodzie rejestracyjnym dopuszczalna ładowność określona została na poziomie 1 000 kg.

Z uwagi na stwierdzone naruszenia, kierowcę ukarano maksymalnym przewidzianym przez przepisy mandatem karnym w wysokości 500 złotych. Dodatkowo zakazano dalszej jazdy do czasu rozładowania nadmiaru ładunku na inne pojazdy. Poza tym „krokodylki”  zatrzymały dowód rejestracyjny pojazdu ze względu na zły stan techniczny skontrolowanego pojazdu.

No, cóż. Czasem kierowca może nawet nie wiedzieć, że wiezie trochę za dużo na pace, ale w tym wypadku wątpliwości chyba nie ma. Chciałbym zobaczyć, jak taka Renówka gwałtownie hamuje np. na przejściu przed szkołą. Albo nie! Nie chciałbym tego zobaczyć…

Źródło zdjęć: GITD

Podziel się: