Żuk, Nysa, Lublin, Polonez Truck, Barkas – to tylko część dostawczaków biorących udział w rajdzie Złombol 2016, którego meta znajduje się aż w Afryce.
W tegorocznej edycji rajdu Złombol bierze udział rekordowa liczba 510 załóg. Oczywiście poza wiekowymi Fiatami 126 i 125p, Skodami Favorit czy innymi wiekowymi już osobówkami, na starcie pod katowickim Spodkiem pojawiło się też sporo dostawczych pojazdów.
Oficjalne rozpoczęcie tegorocznego rajdu Złombol 2016 rozpoczęło się w niedzielę 25 września, a załogi mają przejechać przez 8 krajów, w tym Czechy, Słowację, Węgry, Słowenię, Włochy, San Marino, Watykan, a meta znajduje się w Tunezji.
Zobacz też: Hot Rod z silnikiem od Żuka i mostem napędowym z Lublina III
Uczestnicy Złombol 2016 Africa Edition mają tylko 5 dni na dotarcie do mety, ale najważniejszy jest sam udział w tej imprezie. Wszystkie bowiem załogi wpłacają wpisowe, które trafią później w całości na cele charytatywne.
Wróćmy jednak do wymęczonych życiem dostawczych weteranów szos. Wśród pojazdów, które biorą udział w tegorocznej edycji spotkać można oczywiście sporo Żuków i Nys, Lublinów, ale też i wielu różnych odmian Poloneza Trucka, jak 4-drzwiowa odmiana Roy (widoczna na zdjęciu powyżej). Na trasie do Afryki znajduje się też dostawczak z NRD, czyli Barkas (zdjęcie główne).
Zobacz też: Fiat Seicento pick-up do kupienia za 2 000 złotych
Życzę wszystkim uczestnikom, zarówno tym jadącym osobówkami, dostawczakami, jednośladami, a nawet trójkołowcami (czechosłowacki Velorex!) dotarcia do mety i bezpiecznego powrotu i szybkich do naprawienia usterek!
Źródło zdjęć: Złombol 2016