Reklama

30 000 Sprinterów 906 do serwisów. Powodem airbag kierowcy

30 000  Sprinterów 906 do serwisów. Powodem airbag kierowcy

Duża akcja przywoławcza w Polsce dotyczy ponad 30 000 Mercedesów Sprinterów. Powodem jest wadliwy airbag kierowcy marki Takata.

Polskie przedstawicielstwo marki Mercedes-Benz poinformowało Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w Sprinterze typoszeregu 906 “określone warunki klimatyczne mogą spowodować zmianę właściwości chemicznych gazu pędnego w generatorze gazu niektórych poduszek powietrznych firmy Takata”.

Jak informuje niemiecka marka, w razie wypadku istnieje prawdopodobieństwo pęknięcie generatora gazu, na skutek wysokiego ciśnienia wewnętrznego, co skończyć się może utratą funkcji zabezpieczającą, a oddzielające się części generatora gazowego mogłyby doprowadzić do urazu pasażerów.

Reklama

Zobacz też: Czujniki NOx w Sprinterze z OM651 niedostępne w Europie

Na rynku polskim kampanią przywoławczą objęto 30 574 egzemplarze “906-tki” a właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu przeprowadzenia niezbędnych czynności naprawczych.

Wszelakich informacji związanych z kampanią udziela Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Gottlieba Daimlera 1, 02-460 Warszawa) pod numerem infolinii 00 800 9 777 7777 lub tel. (22) 354 40 01.

Zobacz też: 6 błędów początkujących firm transportowych i spedycyjnych, których warto się wystrzegać

Wadliwe poduszki powietrzne w Sprinterze to część globalnej akcji dotyczącej nawet 100 mln pojazdów z 50 różnych marek wyposażonych w airbagi od Takaty. Według portalu autobaza.pl chodzić ma o pojazdy wyprodukowane w latach 2002-2015 a wadliwa część miałą przyczynić się do śmierci ponad dwudziestu osób.

Źródło zdjęć: Mercedes-Benz

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

15 − 9 =