W 2022 roku GITD wydał 33 248 wypisów z licencji dla busów na tzw. międzynarodówkę. Wśród polskich przewoźników wyraźnie króluje jeden model.
Nowe unijne przepisy wprowadzone przez tzw. Pakiet Mobilności zobligowały przewoźników świadczących zarobkowy drogowy transport międzynarodowy autami dostawczymi, aby od 21 maja 2022 roku uzyskali licencję potwierdzającą spełnienie kilku warunków.
Poza odpowiednimi zabezpieczeniami finansowymi (1800 euro na pierwsze auto i 900 euro na kolejne) czy pozyskaniem Certyfikatu Kompetencji Zawodowych przewoźnicy musieli także wypełnić m.in. wnioski WPCM wskazując konkretne busy, którymi wykonywany będzie międzynarodowy transport.
Możliwość składania kompletu dokumentów do GITD w sprawie licencji wspólnotowych oraz wypisów z tychże licencji na każdego busa z DMC od 2,5 do 3,5 tony DMC/DMCZ zaczęła się formalnie 5 lutego 2022 roku.
Ponad 33 000 busów z Polski jeździ na międzynarodówce
Na dzień 20 maja 2022 roku wydanych wypisów 9252. Jednak w kolejnych miesiącach, wraz z wydawaniem kolejnych licencji i wypisów ta liczna zwiększyła się przeszło trzykrotnie.
W roku 2022 GITD wydał 144 110 wypisów z licencji dotyczącej międzynarodowego zarobkowego przewozu drogowego rzeczy, z czego 33 248 wypisów dotyczyło pojazdów z 2,5-3,5 tony oraz 110 862 wypisów dla samochodów powyżej 3,5 tony.
Dalsza część artykułu znajduje się na kolejnej podstronie
Odpowiedzi
Napisz tu swoją opinię
jeszcze są jeżdżące do 2500kg
Komentarze zamknięte.