Bankowozy Citroën Jumper dla Poczty Polskiej z zabudową Carpol

Bankowozy Citroën Jumper dla Poczty Polskiej z zabudową Carpol

Poczta Polska odebrała 226 bankowozów na bazie Citroëna Jumpera. Za przystosowanie furgonu do przewozu kosztowności odpowiada firma Carpol.

Citroën Polska wygrała przetarg na dostarczenie 226 opancerzonych bankowozów klasy B dla Poczty Polskiej. Zabudową pojazdów zajęła się firma Carpol z Grodziska Mazowieckiego.

Zobacz też: Renault Kangoo z zabudową Gruau Polska dla ORLEN Ochrona

Wzięte w leasing samochody to furgony Jumper 35, czyli z 3,5-tonowym DMC oraz z najkrótszym i najniższym nadwoziem L1H1.

Pod maską bankowozów pracuje jednostka 2.0 BlueHDI o mocy 130 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 340 Nm, który osiągany jest przy 1 750 obr./min.

Bankowozem podróżować mogą cztery osoby (kierowca i trzech konwojentów), a kabina pasażerska otrzymała opancerzenie klasy FB2 oraz kuloodporne szyby klasie BR, czyli powinna wytrzymać ostrzał bronią strzelającą nabojami 9mm Para z odległości 5 metrów.

Przedział do przewozu wartości pieniężnych umieszczono z tyłu pojazdu i oddzielono od kabiny stalową przegrodą. Na wygodny dostęp do niego pozwalają dwuskrzydłowe tylne drzwi samochodu oraz odsuwane drzwi wewnątrz kabiny konwojentów.

Dla zwiększenia ergonomii i bezpieczeństwa pracy konwojentów, w przegrodzie zamontowano wrzutnię typu „zsypowego”, dzięki której można ograniczyć korzystanie z wewnętrznych drzwi przesuwnych.

Do tego przedział ładunkowy wyposażono w stalowe stelaże przystosowane do przewozu toreb bankomatowych, a także w regulowane pasy zabezpieczające je przed przemieszczaniem podczas jazdy.

Zobacz też: Citroën Jumper w stylizacji na Typ H w cenie od 42 900 euro

Tylne drzwi zamykane są na zamek klasy A z trzypunktowym ryglowaniem, wykonany zgodnie z normą PN-EN 1300.

Wszystkie drzwi samochodu są sterowane niezależnie przez ekipę konwojentów ze specjalnej konsoli, umieszczonej na środku deski rozdzielczej.

Zgodnie z rozporządzeniem MSWiA pojazd wyposażono w elektroniczne systemy zabezpieczenia, takie jak m.in. immobiliser, system alarmowy, sygnalizację napadu, system śledzenia lokalizacji pojazdu itp. Ze względu na zamontowanie stałych pancernych szyb, pojazd wyposażono w specjalny system klimatyzacji oraz wentylacji wnętrza.

Źródło zdjęć: Citroën, Carpol

Komentarze