W ciągu miesiąca ITD zatrzymała ponownie Mitsubishi Cantera. Znowu było przeciążone i bez badań technicznych. A Daily ważyło blisko 9 ton.
We wtorek 20 czerwca łódzcy inspektorzy ITD po raz kolejny przeprowadzili działania na terenie miasta ukierunkowane na wyeliminowanie z ruchu przeciążonych busów z DMC do 3,5 tony.
Jednym z zatrzymanych do zważenia pojazdów było już znane tamtejszym „Krokodylom” Mitsubishi Canter – miesiąc wcześniej ten sam pojazd również był znacznie przeciążony i nie posiadał ważnych badań technicznych.
Po dzisiejszym spotkaniu z ITD też wyszło na jaw, że bus na bliźniakach i z windą waży o wiele za dużo, bo inspektorzy ukarali kierowcę maksymalnym w tym wypadku mandatem karnym w wysokości 3000 złotych.
Do tego z uwagi, że od września 2022 roku pojazd nie posiada ważnego badania technicznego a dalej jest wykorzystywany do transportu, wobec właściciela pojazdu skierowana zostanie sprawa do sądu.
Kolejnym „ciężkim przypadkiem” (w przenośni i dosłownie), który trafił na wagi łódzkiego ITD było skrzyniowe Iveco Daily. Auto konstrukcyjnie z większym DMC niż 3,5 tony zostało zarejestrowane na kategorię prawa jazdy B, choć wysokie burty oraz HDS, a przede wszystkim ładunek kostki brukowej, znacznie przewyższał wpis w dokumentach pojazdu.
Zobacz też: Nie ryzykuj – ubezpiecz się i uniknij kary za brak OC!
Kiedy Dajlak (obstawiam wariant 65C17 z uwagi na piasty oraz wysunięte kierunki na błotnikach) przejechał przez wagi ITD, na wyświetlaczu pojawił się wynik 8880 kg. A taki „wynik” również zakończył się nałożeniem na prowadzącego Iveco grzywny w wysokości 3000 złotych.
W obu przypadkach pojazdy zostały usunięte z drogi do czasu ich rozładowania, kiedy nie powinny już przekraczać wartości dopuszczalnych i uwzględnionych w dokumentach.
Źródło zdjęć: WITD Łódź