Chłodnia na podwoziu Iveco Daily ważyła ponad 7,4 tony

Chłodnia na podwoziu Iveco Daily ważyła ponad 7,4 tony

Czy każda 3,5-tonowa chłodnia w Polsce jeździ przeładowana? Coś w tym jest, bo zważona przez ITD chłodnia na podwoziu Iveco Daily ważyła ponad 7,4 tony.

W branży “lekkiego” transportu mawia się, że “busy do 3,5 tony biorą po 3,5 tony”. I rzeczywiście praktyka wskazuje, że nie ma w tym większego przekłamania. Zwłaszcza, jeżeli chodzi o chłodnie na podwoziu aut dostawczych.

Zobacz też: Sprinter zamiast 700 kg wozi po 3 tony – historia od Czytelnika

Podobnie było w przypadku chłodni zatrzymanej przez ITD Bydgoszcz w piątek 21 kwietnia na MOP-ie Nowa Wieś przy autostradzie A1.

W Iveco Daily IV przewożono z Płocka do Gdańska spory transport mięsa. Spory, bo ważenie wykazało, iż rzeczywista waga pojazdu wraz z towarem to aż 7,45 tony.

Wobec znacznego przekroczenia DMC pojazdu na kierowcę nałożono mandat karny oraz zakazano dalszej jazdy do czasu rozładowania nadmiaru towaru.

Zawsze w przypadku takich kontroli zastanawia mnie, czy inspektorzy ITD biorą pod uwagę fakt, że takich przeciążonych chłodni jeździ dzień w dzień po Polsce naprawdę sporo. Czy każda, tego nie da się stwierdzić, ale maksymalny 500-złotowy mandat za przekroczenie DMC busa to ewidentnie nie jest żaden argument dla przedsiębiorcy, żeby zmienić sposób dystrybucji towarów.

Zobacz też: ITD Kraków zatrzymało Iveco Daily przeładowane o 7 ton

W końcu nieprzypadkowo do “ciężkiej” roboty wybierane są zbudowane na ramie Iveco Daily, czy Renault Mascott z podwójnymi kołami na tylnej osi…

Źródło zdjęć: WITD Bydgoszcz

Komentarze