Reklama

Citroën Jumper i Peugeot Boxer z kabinami sypialnymi Back Sleeper

Citroën Jumper i Peugeot Boxer z kabinami sypialnymi Back Sleeper

Lamar jako kolejna polska firma wprowadza do oferty kabinę sypialną montowaną za szoferką dla miedzynarodówek na bazie Citroëna Jumpera i Peugeota Boxera.

Dotychczas sypialkę Back Sleeper można było zamówić z podwoziami Iveco Daily oraz Fiata Ducato. Teraz firma spod Oleśnicy poszerzyła ofertę dostępnych pojazdów dostawczych z kabiną montowaną za przednimi fotelami o Jumpera i Boxera. Dzięki temu Lamar stał się jedyną polską firmą, która posiada homologację producenta na montaż kabiny za szoferką na podwoziach Peugeota i Citroëna.

Zobacz też: Test Peugeota Boxera 2.2 HDi 130 – kontener z windą (zdjęcia, wideo)

W porównaniu do najczęściej występującego w zabudowach międzynarodówek tzw. kurnika, kabina sypialna Back Sleeper ma bardziej aerodynamiczny kształt, co przedkładać się może na mniejsze zużycie paliwa w trasie.

Dzięki usunięciu fabrycznego dachu, kierowca ma możliwość wstać i swobodnie wyprostować się bez wychodzenia z auta, gdyż wysokość kabiny sypialnej to równe 280 centymetrów.

Sporej wielkości okno czołowe, które należy do standardowego wyposażenia tej sypialki, pełni funkcję szyberdachu, a w razie konieczności służyć może też jako wyjście ewakuacyjne.

Zobacz też: Kierowca Renault Trafic zasnął na autostradzie A4. Miał 3,7 promila

Lamar Back Sleeper może być wyposażony w jedno a nawet dwa składane łóżka o szerokości 70 centymetrów, które umieszczono za przednimi fotelami busa. Takie rozmieszczenie pozwala zachować łatwy dostęp do radia, czy schowków w desce rozdzielczej, ale z drugiej strony ogranicza o 2 europalety możliwości transportowe ładowni.

W przypadku Fiata Ducato, a więc też i bliźniaczego Citroëna Jumpera i Peugeota Boxera, międzynarodówka może mieć do 420 centymetrów długości zabudowy, co oznacza, że na pace wejdzie maksymalnie 8 europalet.

Czy wygodna i aerodynamiczna kabina Lamar Back Sleeper spowoduje, że na polskich i europejskich trasach eksportówki na bazie Jumpera i Boxera staną się bardziej popularne niż obecnie?

Na razie pozycja Fiata Ducato i Renault Master jest raczej niezagrożona. I nie chodzi tu o zabudowę tej, czy innej firmy, ale o to, że w pojazdach koncernu PSA Groupe pod maską znajdziemy tylko turbodiesle 2.0 BlueHDi z Euro 6 o mocach 110, 130 oraz 160 KM.

Zobacz też: Fiat Ducato z Euro 6. Silniki o mocach od 115 do 180 KM

W przypadku międzynarodówek 2-litrowy diesel może okazać się po prostu za mały. Tym bardziej, że bliźniaczy Fiat Ducato oferuje większą jednostkę 2.3 MultiJet II/180 KM, tak jak i Renault Master, które można kupić z silnikiem Energy 2.3 dCi 165 KM.

Źródło zdjęć: Lamar

Komentarze