Daily ważyło blisko 9 ton – były mandaty i punkty karne

Daily ważyło blisko 9 ton – były mandaty i punkty karne

Zachodniopomorska ITD zatrzymała mocno przeciążone Daily, które tylko z „papieru” było 3,5-tonówką. Skończyło się na mandatach i punktach.

EDIT – Kwestia punktów karnych po kontakcie z WITD Szczecin została opisana w poniższym artykule:

W poniedziałek 9 grudnia inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego z województwa zachodniopomorskiego prowadzili działania ukierunkowane na lekkie pojazdy użytkowe o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony.

Wśród wytypowanych do weryfikacji rzeczywistej masy busów było Iveco Daily, które wiozło towar z magazynu sklepów znanej sieci spożywczej.

Dajlaka skierowano na punkt kontrolny znajdujący się przy ul. Szosa Stargardzka, gdzie wykonane pomiary potwierdziły, że zarejestrowany z 3,5-tonowym DMC pojazd waży 8,8 tony.

W komunikacie WITD Szczecin podano, że ładowność kontrolowanego pojazdu to według oficjalnych danych to… 930 kg. No cóż papier wszystko przyjmie, ale „Krokodyle” wyliczyli, że nawet biorąc pod uwagę te 930 kg przekroczono o 570% ten parametr dopuszczalnej ładowności.

Do tego okazało się po sprawdzeniu pojazdu w bazie CEPiK, że kontrolowana ciężarówka na kategorię B nie posiadała aktualnych badań technicznych.

Znaczne przeciążony bus nie uszedł płazem 😉 inspektorom zachodniopomorskiego ITD. Ale na oko widać, że tam 3,5-tonowy to jest wpis w dokumentach, bo fabrycznie to co najmniej 6,5-tonówka.

Ostatecznie kierowcę zarejestrowanego z 3,5-tonowym DMC Iveco Daily ukarano mandatami karnymi w łącznej kwocie 3200 zł a do tego na jego konto dopisano 15 punktów karnych. Dajlak opuścił też punkt kontrolny na lawecie a towar został przeładowany na 12-tonową „solówkę”.

I tak na koniec aż głośno zadam to pytanie: dlaczego inspektorzy widząc na wadze 6,5-tonowe, a może i 7-tonowe Daily (w tej serii weszły warianty dochodzące do 7 ton DMC) a do tego z zabudową kontenerową i windą, nie zdecydowali się na zważenie pustego pojazdu? Przecież wtedy by zapewne wyszło, że ten „dostawczak” waży realnie więcej albo bardzo blisko jego oficjalnego DMC…

Źródło zdjęć: WITD Szczecin

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

4 × trzy =