Reklama

Elektryczny Ford Transit dla DHL już w seryjnej produkcji

Elektryczny Ford Transit dla DHL już w seryjnej produkcji

Ma 1275 kg ładowności i zasięg do 200 kilometrów – elektryczny Ford Transit dla DHL już w seryjnej produkcji. Ostateczny montaż odbywa się w Kolonii.

Od 9 października w niemieckich zakładach Forda w Kolonii odbywa się końcowy montaż elektrycznego Forda Transita na zlecenie Deutsche Post DHL Group.

Zobacz też: MAN eTGE – pierwsza jazda elektrycznym furgonem z Wrześni

Bazujący na podwoziu z tureckich zakładów w Kocaeli Transit trafia do Kolonii, gdzie montowany jest zespół napędowy wraz z bateriami. StreetScooter WORK XL, bo tak nazywa się oficjalnie Transit na prąd, oferuje do 1275 kg ładowności oraz zabudowę kontenerową przystosowaną do kurierskiej specyfiki pracy o pojemności 20 metrów sześciennych.

Warto podkreślić, że elektryczny Transit ma 4 250 kg DMC, jednak dzięki specjalnym unijnym przepisom w Niemczech, takie dostawcze auta na prąd można prowadzić z kategorią prawa jazdy B.

Do napędu StreetScooter WORK XL służy elektryczny silnik o mocy 122 KM, który generuje 276 niutonometrów. Według zapowiedzi producenta, elektryczny Transit dla Deutsche Post DHL Group, ma mieć zasięg do 200 kilometrów dzięki litowo-jonowym akumulatorom.

Zobacz też: Berlin wprowadza zakazy wjazdu dla Diesli starszych niż Euro 5

StreetScooter WORK XL powstawać ma dziennie w liczbie 16 sztuk dzięki dwuzmianowej pracy załogi. Rocznie w planach jest produkcja na poziomie 3 500 sztuk.

StreetScooter GmbH to spółka-córka Deutsche Post DHL Group.  Od 2015 roku produkuje w niemieckim Aachen elektryczne pojazdy dla kurierów o nazwie WORK

Źródło zdjęć: Ford

Komentarze