W pełni elektryczny eSprinter seryjnie produkowany w fabryce Mercedes-Benz Düsseldorf. Auto zamówić można z 3 lub 4 akumulatorami.
Oficjalna seryjna produkcja Mercedesa eSprintera rozpoczęła się 12 grudnia 2019 roku.
Napędzany elektrycznym silnikiem o mocy 85kW/116 KM furgon oferuje ładownię o kubaturze 10,5 m3, a więc dokładnie tyle samo, co w wersjach z tradycyjnym silnikiem Diesla.
Zobacz też: Sprinter z 2-litrowym silnikiem OM 654. Jednostka V6 zostaje
Przednionapędowa elektryczna „blaszka” dostępna jest z dwoma wariantami zestawu akumulatorów.
Większy zestaw z 4 bateriami ma pojemności 55 kWh, co pozwala według producenta na przejechanie do 168 kilometrów. Tak skonfigurowany eSprinter ma mieć 891 kg ładowności przy 3500 kg DMC.
Z kolei wersja z 3 bateriami o pojemności 35 kWh pozwala na przejechanie dystansu 115 kilometrów, ale za to ładowność takiego elektrycznego Mercedesa dochodzić ma już do 1040 kg przy 3,5-tonowym DMC.
Co ważne, dzięki szybkiej ładowarce można podładować akumulatory do 80% w około 30 minut.
Zobacz też: Mercedes eSprinter – pierwsza jazda prototypowym elektrykiem
PS: Miałem okazję pojeździć takim Mercedesem eSprinterem w lipcu 2018 roku i przyznam, że 300 Nm dostępne już od samego początku przyspieszania robi wrażenie na kierowcy.
Do tego bardzo spodobał mi się system sterowania rekuperacją poprzez łopatki przy kierownicy – jak się kierowca skupi, to może przejechać pół miasta bez użycia pedału hamulca.
Źródło zdjęć: Mercedes-Benz