Reklama

Fiat Ducato 2021 z nowymi silnikami Multijet3 2184 ccm

Fiat Ducato 2021 z nowymi silnikami Multijet3 2184 ccm

Cyfrowy kokpit, 10-calowy wyświetlacz czy duże logo na grillu – Fiat Ducato 2021 z nowymi silnikami Multijet3 2184 ccm wchodzi do sprzedaży.

Kilkukrotnie pisałem o zbliżającym się faceliftingu Fiata Ducato. Sporą część informacji dostarczyli sami Czytelnicy dostawczakiem.pl za co chciałbym bardzo podziękować!

Dzisiaj Fiat Professional zaprezentował oficjalne grafiki oraz dane techniczne wraz ze szczegółowymi informacjami na temat wersji 2021.

Reklama

Nowa gama silników 2.2 MultiJet3 wypiera jednostki Iveco

Cała gama jednostek wysokoprężnych bazować będzie na 4-cylindrowym silniku o pojemności 2184 ccm dostępnym w kilku wariantach mocy oraz z manualnymi 6-biegowymi skrzyniami lub 9-stopniowymi „automatami”.

Najprawdopodobniej turbodiesel 2.2 to zmodernizowana konstrukcja stosowana przez koncern FCA m.in. w modelach Jeep Cherokee 2.2 MultiJet2. Oznacza to definitywny koniec współpracy przy jednostkach napędowych dostarczanych przez Iveco – w 2016 roku po wprowadzeniu normy Euro 6 z gamy Dukata zniknął silnik 3.0 (F1C) a teraz 2.3 (F1A).

Zobacz też: Fiat Ducato z nowym silnikiem – testowe muły jeżdżą po Śląsku

Spalinowe wersje bazują na jednostce 2.2 o mocach od 120 do 180 KM. Turbodiesel zblokowany może być z 6-biegową manualną skrzynią lub 9-stopniowym „automatem” niedostępnym jednak dla bazowego silnika.

Bazowy motor 2.2 o mocy 120 KM będzie dysponował maksymalnym momentem obrotowym dochodzącym do 320 Nm przy 1400 obr./min.

Kolejny motor ma mieć 140 KM i osiągać 350 Nm. Co istotne ,w przypadku manualnej przekładni ten silnik jest homologowany pod normę Euro 6D-Final, natomiast z 9-stopniową automatyczną skrzynią już osiąga 380 Nm przy takich samych obrotach wału korbowego i spełnia normy emisji Euro 6 step E.

Następny 160-konny wariant zblokowany z manualną skrzynią generuje 380 Nm przy 1500 obr./min. lub 400 Nm, kiedy zamówi się tę jednostkę z przekładnią 9SPEED.

Gamę silnikową uzupełni topowy silnik MultiJet3 o mocy 180 KM – dostępny z manualną skrzynią zaoferuje 380 Nm przy 1500 obr./min. lub aż 450 Nm w połączeniu z „automatem”.

W ofercie pojawi się także elektryczny Fiat E-Ducato – mniejszy zestaw baterii o pojemności 47 kWh pozwalać ma na przejechanie do 235 km a większy akumulator 79 kWh pozwalać ma na osiągnięcie do 370 km (wartości podane według WLTP).

Zmodernizowane wnętrze, nowoczesne elementy wyposażenia

Nowa kierownica i przeprojektowane elementy deski rozdzielczej – czy poprawiono jakość wykonania plastików? Zobaczymy!

Przeprojektowana, ale bazująca na dotychczas stosowanej deska rozdzielcza z nową kierownicą otrzymała nowy zestaw wskaźników, który może być wyposażony w pełni cyfrowy kokpit

Na liście opcji pojawi się nawet 10-calowy dotykowy wyświetlacz systemu UConnect. Całkiem nowy będzie też panel do obsługi automatycznej klimatyzacji.

Wśród wielu nowych elementów wyposażenia Ducato 2021 pojawił się bezkluczykowy dostęp przednie lampy Full LED z tzw. pływającymi kierunkowskazami, bezprzewodowa ładowarka czy moduł Wi-Fi pozwalający nowemu Dukatowi na połączenie z ośmioma urządzeniami typu smartfon czy tablet.

Zobacz też: Licencja dla przewoźników z busami od 21 maja 2022

Siedzenie pasażera z funkcją Eat-and-Work pozwoli wygodnie popracować na laptopie w trakcie pauzy.

Co istotne, system multimedialny w nowym Fiacie Ducato 2021 ma opcję bezprzewodowego połączenia ze smartfonem z zainstalowanymi aplikacjami Apple CarPlay i Android Auto.

Ciekawym patentem jest wprowadzenie odchylanego blatu zamontowanego na opuszczanym oparciu środkowego pasażera. Dzięki takiemu rozwiązaniu kierowca zyskuje stolik na laptopa czy miejsce, gdzie postawi kubek z kawą na postoju.

Na liście opcji pojawi się samopoziomujące tylne zawieszenie pneumatyczne czy cyfrowe luterko wsteczne oraz system Cross-Wind Assist wspomagający kierowcę przy bocznych podmuchach wiatru. Do tego jeżdżący z przyczepą będą mogli liczyć na układ Trailer Stability Control.

Źródło zdjęć: Fiat

Podziel się: